Японската телекомуникационна компания Softbank обяви, че ще пусне под наем роботи на търговци, които да бъдат асистенти в техните магазини. Pepper, както се казва продуктът на фирмата, ще представя пред клиентите на търговските обекти новите продукти и услуги, които се предлагат, съобщават Mashable.
Бизнес версията на Pepper ще бъде предоставена със специални предварително инсталирани приложения, които да отговарят на изискванията на всеки магазин. Мисията на робота ще бъде да привлича колкото се може повече нови клиенти в японските магазини и да отвлича тяхното внимание, докато съобщава за новите продукти или услуги, предлагани от продавачите.
Ако се появи евентуална повреда на Pepper, търговците ще могат да се свържат с денонощен сервиз онлайн или по телефона. Ако пък не са доволни от робота си, ще могат да го заменят с нов. За момента машината промоутър е достъпен само в Япония, но основателят на Softbank Масайоши Сон заяви, че се надява Pepper да достигне и до други държави през 2016 година.
Услугата „Pepper for Biz”, както ще се нарича роботът асистент, ще се дава под наем за 55 хиляди йени месечно или около 444 американски долара.
Източник: Youtube.com