Сегментът на безалкохолните бири у нас продължава да расте и през 2022 г.

14.03.2023 | 11:15
по статията работи: econ.bg
Въпреки че цялостният дял на безалкохолните бири в България спрямо общия бирен пазар е все още малък, около 1%, през последните години се наблюдава стабилна тенденция за растеж
Сегментът на безалкохолните бири у нас продължава да расте и през 2022 г.
Снимка: под лиценза на creative commons

Сегментът на безалкохолните бири у нас продължава да расте и през 2022 г. с 18% ръст в обем и 23% ръст в стойност. Въпреки че цялостният дял на безалкохолните бири в България спрямо общия бирен пазар е все още малък, около 1%, през последните години се наблюдава стабилна тенденция за растеж. През 2021 г. пазарът на безалкохолните бири расте с 20% в средноценовата категория и с 28% в премиалната категория бири. За регион Централна и Източна Европа безалкохолните бири са най-бързо растящият сегмент за последните 7 години по данни на Global Data. 

Следвайки глобалните тенденции и нуждите на потребителите за продукти, които допълват техния активен и балансиран начин на живот, през 2023 г. „Каменица“ АД добавя още две изцяло безалкохолни бири към портфолиото си – Staropramen 0.0% и Stella Artois 0.0%. С това компанията се превръща в лидер на бирения пазар у нас с най-голям брой марки безалкохолни бири – Каменица в 500 мл опаковка от кен, Staropramen в опаковки от 500 мл кен и 330 мл стъклена бутилка, Stella Artois в опаковки от 500 мл кен и 330 мл стъклена бутилка и Beck’s в опаковка от 330 мл стъклена бутилка. 

Новите безалкохолни Staropramen и Stella Artois са създадени чрез внимателно отстраняване на алкохола чрез вакуумна екстракция, с която се запазва във възможно най-голяма степен вкусът и ароматът на традиционната алкохолна напитка. При създаването на първокласната Stella Artois пивоварите са комбинирали шестстотингодишното наследство на марката с най-добрите, изцяло натурални съставки, които допринасят за изразената хмелова горчивина и освежаващ вкус. Staropramen впечатлява със своя свеж, наситен и автентичен вкус. И двете 0.0% бири запазват отличителния вкус на премиалните си брандове и са подходящи за всички моменти, в които е необходимо да избегнем употребата на алкохол. През 2022 г. „Каменица“ АД пусна на пазара и напълно безалкохолните Каменица 0.0% и плодовия бирен микс Fresh 0.0% в два вкуса. 

„Гордеем се, че можем да предложим най-разнообразното портфолио от безалкохолни бири на българския пазар. Това са предложения на четири различни бирени марки – Каменица, Staropramen, Stella Artois и Beck’s – с които покриваме както средноценовия, така и премиалния и суперпремиалния сегмент. Вярваме, че по този начин ще предложим алтернативни решения на различните таргет потребители за моментите, в които не биха могли да употребят алкохолни напитки.“, споделя Юлиана Борисова, директор „Маркетинг“ в „Каменица“ АД.

С новите две попълнения компанията се позиционира като производител, отговарящ на актуалните потребителски търсения, насочени към отговорната консумация на алкохол. По данни на PriceWaterHouse от 2020 г. 69% от потребителите са станали по-внимателни към своето здраве вследствие пандемията от Covid-19, а 63% обръщат повече внимание на това какво пият и ядат.

„Грижата за хората, започвайки от нашите служители и преминавайки през потребителите, клиентите и партньорите ни, е наш основен приоритет и ние успяхме във времето да затвърдим позициите си на визионер в сектора и социално отговорен производител. С безалкохолните алтернативи на нашите обичани бири затвърждаваме отново дългогодишния си ангажимент да промотираме отговорна консумация на алкохол особено що се касае и до отговорно шофиране и безопасност на пътя. Тази наша мисия вече 15 години надграждаме и с кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ и се радваме, че вече имаме реални решения за всички шофьори, които са и бирени любители.“, коментира Радостина Хаджийска, директор „Правни и корпоративни въпроси“ в „Каменица“ АД.

Необходимостта от предлагането на безалкохолни бири показва и значителния ръст на пазара в този сегмент в последните години, като 37% от потребителите споделят, че планират да намалят употребата на алкохол, като най-голям е процентът във възрастовата група 18 – 24 (GlobalData, 2017). Множество нови проучвания показват засилване на тези тенденции, които са провокирани от големия интерес към по-здравословния начин на живот и търсенето на продукти, които са съвместими с него, сочи изследване на Business Research Company. То показва още, че размерът на глобалния пазар на безалкохолна бира нараства от 18,44 милиарда долара през 2022 г. до 20,16 милиарда долара през 2023 г. при общ годишен темп на растеж (CAGR) от 9,3%.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 29.10   539 пр.н.е. – Персийският цар Кир II Велики, със завладяването на Вавилон издава първият писмен документ за правата на човека, известен като Цилиндъра на Кир. 1859...