България е на второ място по ангажираност на служителите в рамките на Централна и Източна Европа (ЦИЕ), сочи проучване. Средният процент на ангажираност в този регион се равнява на 54%. В нашата страна дялът на ангажираните служители е в рамките на 57%. По този показател единствените държави от ЦИЕ, които ни изпреварват са Русия и Унгария, които са на първо място с 59 на сто ангажираност. На последно място се нарежда Полша с дял от 46 на сто.
Какво всъщност означава ангажираност на служителите? Това е конкурентно предимство за компаниите, което включва по-голяма ефективност на работата на хората във фирмата, както и обслужване на клиентите на ниво. Всичко това води до по-добри постижения за цялата компания и до по-високи финансови резултати.
Страната ни участва за осма поредна година в международното проучване на компанията Aon Hewitt „Най-добрите работодатели“ в региона на ЦИЕ. В него са отразени нагласите и мненията на повече от 360 хил. служители и над 2600 топ мениджъри.
По отношение на ангажираността на служителите в цял свят, тази в страните от Централна и Източна Европа достига 80%. За сравнение средната такава за света се равнява на 61 на сто, а средната за държавите от Стария континент е 57 на сто. В изследването се посочва, че при най-добрите работодатели тази ангажираност е 78%.
Зоните, в които попадат изследваните компании, са следните:
- Деструктивна зона: При компаниите, които се намират в нея, ниското ниво на ангажираност значително затруднява постигането на бизнес целите. В тези компании си струва да се преосмислят изцяло практиките при управление на хора.
- Неутрална зона: Компаниите постигат добри бизнес резултати, които биха могли да се увеличат с по-фина настройка на практиките при управление на човешките ресурси.
- Зона на успеха: Ангажираността на служителите безспорно определя бизнес резултатите и успеха. Препоръчително е компаниите да се фокусират върху поддържане на настоящото състояние.