Турция изгражда четвъртия по дължина висящ мост в света

02.10.2012 | 16:21
по статията работи: Петя Бързилска
Новият мост ще намали времето за пътуване между Истанбул и Измир от осем до четири часа
Турция изгражда четвъртия по дължина висящ мост в света
Снимка: Siemens

Турция започва изграждането на четвъртия по дължина висящ мост в света. Мостът ще бъде с шест платна и е част от проекта на магистралата, която свързва градовете Истанбул и Измир в Западна Турция.

Въвеждането в експлоатация на моста е планирано за 2015 г. Клиент е японската компания IHI Инфраструктурни системи (Japanese IHI-ITOCHU consortium).

Германският технологичен производител Siemens ще бъде главен изпълнител на проекта за изграждане на висящия мост. Договорът, който ще изпълнява Siemens, е на стойност около 17 млн. евро. Компанията ще е отговорна за разработването, монтажа и въвеждането в експлоатация на всички компоненти и системи за контрол на трафика, съобщиха от Siemens.

Изграждането на моста и 420-километровата магистрала между Истанбул и Измир е част от най-големия магистрален проект в Турция към днешна дата. Този нов мост от шест платна ще намали времето за пътуване между двата града от осем до четири часа. Новата магистрала ще облекчи трафика в централната част на Истанбул, като го пренасочи към предградията на града.

Новата конструкция в южната ни съседка с дължина близо 3 км ще измести от четвъртото място моста "Рюнянг" в Китай, построен през 2005 г. Засега най-дългият мост в света се намира в Япония - "Акаши Кайкио". Той се състои от 3 отсечки с обща дължина 3911 м., като централната има дължина 1991 м, а другите две са дълги по 960 м.

Магистралният мост ще бъде оборудван със съвременни технологии за контрол на трафика.  Това включва система за контрол на трафика, технология за наблюдение и компоненти за поддържане на техническата инфраструктура - като комуникационната техника и оборудването за камерите, електрозахранване, поддържането на осветлението и вентилацията.

Ядрото за управление на трафика ще включва център за контрол на трафика и технология за контролиране на интегрираните операции. Системата за контрол на трафика съчетава всички операционни дейности и преноса на данни в контролния център, направлява потока на трафика и следи за ситуацията на магистралния мост. Операционните системи ще контролират и управляват осветлението, вентилацията и  захранването на моста с електроенергия.

Районът около Измир е изложен  на сеизмична активност и следователно изисква специална технология за мониторинг. Интегрирани сеизмични датчици ще следят непрекъснато стабилността на инфраструктурата и доставката на данни за състоянието на компонентите и поддържащата инфраструктура.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 30.12   1699 г. – С указ на цар Петър I в Русия е въведено летоброенето от Рождество Христово. 1703 г. – При земетресение в Токио загиват около 37 хил. души. 1853 г....