Уличиха Мтел в нелоялна конкуренция

12.07.2013 | 11:41
по статията работи: Теодора Пенева
Мобилният оператор е привличал клиентите на конкурентите си с примамливи подаръци към основната услуга
Уличиха Мтел в нелоялна конкуренция

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е санкционирала мобилния доставчик "Мобилтел" ЕАД (Мтел) за 440 049 лева. Това обяви антимонополният орган на официалната си страница.

Производството е образувано по искане на „Национално сдружение на малки и средни кабелни оператори ТВ Клуб 2000” (НСМСКО), гр. София. Операторът е нарушил Закона за защита на конкуренцията (чл. 36, ал. 2 от ЗЗК) с атрактивна рекламна кампания, която е провеждал през октомври миналата година.

Мтел е презентирал пакетите "Повече за теб“" в три варианта - икономичен, стандартен и разширен. Рекламите са вървели с привлекателно послание: "Искаш повече и го имаш. С пакет „Повече за теб” получаваш всичко- тарифен план с до 1000 минути към всички мрежи в страната и чужбина, Светкавичен интернет за дома до 100 Mbps и Цифрова телевизия от Мтел с до 160 канала, заедно с  устройство по твой избор". В добавка заедно с въпросния пакет се е предлагало и устройство за ползване по избор на потребителя - преносим компютър, телевизионен приемник или телефонен апарат.

"Организираната от „Мобилтел“ ЕАД кампания е изключително атрактивна предвид различните по вид безплатни добавки, възможността за избор съобразно потребностите на абоната и тяхната висока пазарна стойност", се казва в съобщението на КЗК. Органът е установил обаче, че въпросните добавки надвишават предвидените от закона допустими прагове и пораждат антиконкурентен ефект на кампанията.

"Не се разгръща конкуренция чрез собствените параметри или условия на предоставяне на услугата, а привличане вниманието на потребителя се преследва чрез други стимули", е изводът на Комисията. Предложението да получат добавка е валидно както за настоящи абонати на дружеството, така и за нови, с което реално се създава възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на Мтел към услугите на дружеството. Потребителите биха се спрели на този вариант, стимулирани от желанието да получат едновременно с пакетното предложение и допълнителен „подарък” по техен избор.

Разглежданото поведение на ответното дружество е в противоречие с добросъвестната търговска практика и е в състояние да увреди конкурентната среда, заключва КЗК.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 05.11   1414 г. – Открит е Констанцки събор на Римокатолическата църква, който слага край на Папската схизма. 1605 г. – Осуетен е опит за атентат срещу Камарата на...