През тази година туристическият сезон ще е най-силният за целия преход от 1990 г. досега, прогнозира пред Нова телевизия председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин.
По думите му това става "без да искаме", защото "цялата геополитика работи за нас" и се отчита увеличение на броя на туристите на всички пазари - от съседните държави, от Чехия, Полша, Германия, Великобритания, които преоткриват България.
Според Рагин лошият имидж на страната се дължи основно на неблагоприятните публикации в българските медии, където "от сутрин до вечер казваме колко сме лоши". Той направи сравнение с Хърватия, която по думите му годишно отделя по 100 млн. евро за реклама на туризма си, за агресивен пиар и маркетинг и нискотарифни полети.
"Имаме 10 пъти по-добра материална база от Хърватия и Черна гора", каза Рагин. Помолен да коментира презастрояването, отговори: "Те имат десет пъти повече брегова ивица, ние имаме 300 км - какво да направим. Загубихме четири войни, взеха ни Беломорието, а от Черноморието това остана".
По думите на председателя на асоциацията българският туризъм има потенциал да реализира приходи от 10 млрд. евро годишно, докато сега постига 3-4 млрд. евро.