Имаме голям потенциал за развитие на японско-българските отношения в сферата на туризма. Това каза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев по време на среща с председателя на Японската асоциация на туристическите агенции Джунго Кикума, информират от пресцентъра на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).
Днес японския пазар е втория по големина в света в областта на туризма, и въпреки това само 10 000 туристи посещават България.
Добрев запозна своите домакини с културно-историческото наследство на страната ни и с възможностите за развитие на специализирани форми на туризъм. Според министърът всички предпоставки за добра почивка на японските туристи са налице и посочи, че добрите условия на СПА курортите ни, виното, розовото масло и минералните извори. Също така припомни, че миналата година България бе избрана за неразкрита голф дестинация.
Досега е тенденция японските туристи да предпочитат повече Източна пред Западна Европа, подчерта по време на срещата Кикума. По негови думи точно сега бил моментът да се промотира българския туризъм. Той подчерта, че японските посетители у нас винаги се връщат доволни от престоя си в страната ни и добави, че най атрактивни за тях били древните исторически находки, с които България разполага.
Вчера след българо-японския инвестиционен форум в Токио с участието на Добрев стана ясно, че японски компании имат интерес да инвестират в България. Фирма "Фуджикура", която произвежда авточасти и кабелно оборудване, се заинтересува от възможностите за бизнес в България. "Сумитомо Кемикъл" ще проучи възможностите за инвестиции в селското стопанство у нас, а японският представител на електронната индустрия "Мурата" заяви желанието си да сключи споразумение със "София тех парк", за да разработва своята продукция в страната ни. Повече от сто японски компании присъстваха на форума, за да се запознаят с предимствата на страната ни като инвестиционна дестинация.