"Строителството на автомагистралите „Тракия” и „Марица” се изпълнява в предвидените срокове. Оптимист съм и съм убеден, че до две години животът на българите ще стане различен”. Това коментира премиерът Бойко Борисов след като, заедно с министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, провери хода на строителството на двата аутобана.
При инспекцията на магистрала „Марица” е бил забелязан огромен напредък – над 250 машини работят в момента на обекта, докато миналия месец там е нямало нито една. "Изненадата е била приятна", каза Павлова. Материалите и скалните маси, които излизат при изкопните работи, са достатъчно добри и те могат да се вложат обратно, което ще улесни процеса, информира Агенция "Фокус".
В бюджета за следващата година ще бъдат заложени средства за цялостната реконструкция на магистрала "Тракия" в района на Пазарджик. По този повод министър Павлова коментира: "В този район аутобана е цялостно в кръпки, които са неустойчиви. По тази причина в бюджета за следващата година ще се заложи сума, необходима за цялостната реконструкция и рехабилитация на този участък".
До края на юни месец ще бъде подменена ВиК инфраструктурата на пътя в Симеоновград, на който в навечерието на Великден миналата година загинаха шестима младежи. От началото на юли месец ще започне и ремонтът на пътя. Това съобщи пред журналистите премиерът, информира пресцентърът на МС.
Борисов и кметът на Симеоновград Пейчо Стайков се разбраха до края на юни да бъде осигурено финансирането на подземната инфраструктура, а министърПавлова обеща разкопаването на улицата да стане с парите по проекта за асфалтиране. Общината в Симеоновград пък трябва да намери 300 000 лева, които да вложи в проекта.
Ако тръбите не бъдат положени в посочения срок, пътят ще бъде асфалтиран и проектът за подземната инфраструктура ще бъде замразен за пет години, информира bTV.
Общата дължина на двата лота на АМ "Марица" е 65.62 километра и се финансира по ОП „Транспорт”. Стойността на договора е 398 618 465 лв. с ДДС, от които от Кохезионен фонд на ЕС 80%, национално съфинансиране – 20%. Магистралата е разположена по протежението на Транс-европейската транспортна мрежа и ще свързва автомагистрала „Тракия” при пътен възел Оризово с Капитан Андреево на българо-турската граница. Част е от Европейския транспортен коридор №ІV и от трансевропейската автомагистрала „Север – Юг”.