Най-голямата в света верига за бързо хранене "Макдоналдс" (McDonald's) иска да преработи маркетинговия си договор с "Уолт Дисни" (Walt Disney), предвиждащ промоцията на филми и герои на компанията, писа вестник "Лос Анджелис таймс". Недоволство от сделката са изразили собственици на голяма част от над 30-те хиляди ресторанта "Макдоналдс" в света. Те твърдят, че в момента по-голяма изгода от сключения през 1996 г. договор има "Уолт Дисни", която вече не произвежда хитови анимационни филми като "Цар Лъв" и "Аладин". Франчайзингополучателите твърдят, че претърпяват единствено загуби, тъй като по силата на договора са длъжни да купуват за детските си менюта играчки, чиито прототипи са малко позабравени или неуспешни герои на Дисни, и да плащат за местна реклама.
"Най-същественото оплакване от ресторантите "Макдоналдс" е, че договорът не им дава никаква възможност за гъвкавост. Те са притиснати в рамките на това, което реши "Дисни", твърди Дик Адамс, консултант за 500 от обектите за бързо хранене.
Споразумението между "Макдоналдс" и "Уолт Дисни" изтича на 1 януари 2007 г. Условията му предвиждат "Макдоналдс" да плаща 100 млн. долара във вид на роялтис (франчайзингова такса) на "Дисни" и да прави поне 12 промоции годишно на продуктите на компанията.
Според говорителя на "Макдоналдс" Уолт Райкър обаче не бива да се спекулира със съдбата на договора. Той подчерта, че веригата за бързо хранене ще продължи "продуктивните си взаимоотношения" с "Дисни".
Петко Христев, маркетинг супервайзор в "Макдоналдс България", обясни, че за момента от компанията не разполагат с информация по въпроса./Dnevnik Online