148 граждани потърсиха Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на Великденските празници (13-16 април) чрез Националния телефон на потребителя 0700 111 22.
По-голямата част от обажданията на потребителите са свързани с молба за консултация как да постъпят със стока, която е проявила дефект. Друга част от оплакванията са за разминаване между обявената промоционална цена и действително заплатената на касата, несъответствие на предварително обявения състав и доставения при готова храна за вкъщи и проблеми с доставчици на съобщителни услуги.
По сигналите, по които КЗП има правомощия, са извършени проверки, информират от ведомството.
На телефона на потребителя постъпиха и оплаквания, свързани с правомощията на други контролни органи. Те са по повод проблеми с електрозахранването, качеството на храни, неиздаване на касови бележки, прекъсване на кабелна телевизия и интернет връзка, изтекъл срок на годност на козметика, закъснение на обществен транспорт и др. В тези случаи дежурният оператор е информирал потребителите за съответния компетентен орган и реда за подаване на сигнал до него.