Facebook тайно работи върху професионална социална мрежа, която ще носи името „Facebook for Work”. По този начин компанията с над 1 млрд. потребители по целия свят ще се конкурира директно с Google, Microsoft и LinkedIn, пише „Файненшъл Таймс“.
Очаква се, че новият продукт ще позволи на потребителите да осъществяват контакт със своите колеги на работа, както и да споделят помежду си документи. В момента подобни функции, освен многобройните специализирани платформи за бизнеса, предлагат и Google Drive и Microsoft Office.
На външен вид новата интернет страница много ще прилича на сегашната социална мрежа, но ще позволи на потребителите да имат два отделни профила – личен и професионален.
Служителите на Facebook отдавна използват платформата в своята работа и разпространението на това сред други компании се дискутира отдавна. Работата по проектът е започнал през миналата година и вече продуктът бива тестван от други компании, твърдят източници на „Файненшъл таймс“.
В момента най-популярната професионална социална мрежа е LinkedIn с над 90 млн. потребители. Facebook for Work обаче може да отнеме част от пазарния ѝ дял. В същото време продуктът на Facebook ще се конкурира и с платформи като Google Drive, Microsoft Office и дори клиентът за електронна поща Outlook.
За да стане неразделна част от бизнес комуникациите обаче, Facebook ще трябва да докаже на компаниите, че може да опази конфиденциалната информация. В миналото социалната мрежа бе много критикувана именно заради начина, по който се отнася с личните данни на своите потребители. През последната година обаче компанията направи значителни промени в тази насока.