Японската електронна корпорация Panasonic съобщи, че ще изостави изследванията си в нови смартфони за крайните потребители в страната. За сметка на това компанията ще се опита да пробие в пазарни ниши, в които Samsung и Apple не са стъпили, пише Phys.org.
„Ние ще преустановим разработването на нови смартфони за BtoC (business-to-consumer) пазара в Япония, като вместо това ще налеем бизнес ресурсите си в смартфоните, предназначени за BtoB (business-to-business) пазара, за който се очаква да расте“, съобщават от Panasonic в свое изявление.у
Корпоративните смартфони са устройства, използвани в бизнеси като управлението на големи складове и в болниците. С тяхна помощ професионалистите могат да споделят информация, докато са разпръснати върху голяма площ.
Ходът на Panasonic идва два месеца, след като конкурентната компания NEC заяви, че също излиза от смартфон пазара, посочвайки като причина тежката конкуренция.
През последните години на японските производители на електроника трябва да се борят с все по-силната конкуренция от страна на щатската Apple и корейската Samsung. Въпреки това флагманските им телефони продължават да държат големи дялове от японския пазари на смартфони.
За второто тримесечие на годината Panasonic отчете чиста печалба от 1,08 млрд. долара. Това е със 742 процента повече в сравнение със същото тримесечие на предходната година. Мобилното звено а Panasonic обаче записа оперативни загуби от 54 млн. долара въпреки 86-процентовият ръст в продажбите на годишна база.