За съжаление, може би... хайде нека да не е „може би”, ами направо сме сигурни, че така наречения български манталитет влияе върху работата и професионализма у нас. Какво имаме предвид?
1. Кухи от вътре
Голяма част от IT фирмите в България злоупотребяват с незнанието на клиента. Почти всеки продукт има 2 страни – външна и вътрешна. Външната е видимата част, а вътрешната, със сигурност не е по-маловажна, даже напротив. Честа лоша практика е един уеб сайт да се прави визуално така, както го иска клиента, но от вътре - не е така както трябва да бъде, а по някога, нещата са направо трагични! Това, клиента няма как да го знае и той разчита на самосъзнанието на сериозния бранд.
2. Мултифункционалност
В малките IT фирми обикновено си работи само собственика. Но той е или програмист, или оптимизатор, или дизайнер, а по-някога се случва да не разбира от нищо. Но, в тази компания задължително се предлагат всички възможни интернет услуги, което разбира се, не води до нищо добро.
3. Важен ли е дизайна?
Според 90% от предприемачите не. От тук може би следва и другата цифра, че по-малко от 10 % успяват. Разбира се, че е важен! Има десетки или стотици хиляди теми и темплейти – доста от тях безплатни, което значи, че много хора могат свободно да ги ползват за своите проекти. Ако обаче искате да сте различен и да се превърнете в отличителен бранд, то е ясно че няма как да ползвате масовата линия.
4. Програмни неволи
Изработка на сайт – е много често предлагана услуга от всички IT и Уеб дизайн фирми. Отделен въпрос е, че качеството е навсякъде различно. Масово се изработват сайтове с платформата WordPress. В това няма нищо лошо – лошото е друго. Възможно е клиент да поиска сайта му да бъде изработен с къстъм PHP код или някоя друга платформа. А голяма част от WordPress програмистите, всъщност не са програмисти и не разбират нищо от програмиране, нито пък от Joomla, OpenCart и т.н. и въпреки всичко те ще поемат заданието с обещание за сайт...
5. В търсене на отговорите
Много хора, след като имат изработен сайт, по някое време в последствие решават да се обърнат за помощ и за отговор на въпроса им: „защо нищо не се случва?”, към оптимизатор на сайтове. Тази точка е силно свързана с първата. Поради лошата изработка на сайт, проекта колкото и да е добър и какъвто и потенциал да има, то той няма да бъде разгърнат, защото я няма тази стабилна основа, на която да стъпи, за да може да расте. Много е възможно първоначалното ви лошо решение за избор на фрийлансър или не достатъчно сериозна фирма да изработят вашия сайт, да повлияе генерално и да ви откаже от всичко, което сте замислили занапред. Опичайте си ума още в началото – сериозна фирма, не винаги значи супер скъпарска.
6. SEO и маркетинг
Гледали сте „доктор Хаус”, нали? Той във всеки епизод се бори за живота на човек и ако успее да разгадае сложната мистерия и да го диагностицира правилно, то неговия пациент оживява, ако ли не – края е фатален! Същото е и при оптимизацията на сайтове за google – материята е сложна, ако се направи правилно, могат да се постигнат изключително добри резултати, но ако се повери в ръцете на непрофесионалист, то това може да бъде края на вашия бизнес! Дори и най-перфектно направения сайт няма стане популярен от само себе си и да се позиционира в топ резултатите на търсачката – seo и дигиталния маркетинг са задължителни услуги с много висок % на възвръщаемост на инвестицията.
7. Мобилни приложения (апликации)
Живеем в модерен, мобилен и компютъризиран свят и време. Всеки има умен телефон и може на него да прави каквото си поиска. Тези две изречения би трябвало да ви убедят в това, колко е важно сериозния бизнес да има мобилна апликация за удобство на масовия потребител. За сега такива имат само наистина сериозните брандове – вие от кои сте? Разковничето е да изберете правилната WebsiteDesign компания, която да не ви прекара през потребителския ад на описаните по-горе неволи, ами да останете доволни и да я препоръчате на всичките си приятели.