Почти 22 млн. пътници са превозили БДЖ през миналата година

09.05.2024 | 10:10
по статията работи: econ.bg
Близо 20% от тях са генерирани от Централна жп гара София, а след нея, най-много пътници са преминали през гарите в Пловдив, Варна, Перник и Плевен. Влаковете, които закъсняват, го правят средно с 33 минути
Почти 22 млн. пътници са превозили БДЖ през миналата година
Снимка: под лиценза на creative commons

Пътниците, които Българските държавни железници са превозили през миналата година, са почти 22 млн. души. Близо 20% от тях са генерирани от Централна жп гара София, а след нея, най-много пътници са преминали през гарите в Пловдив, Варна, Перник и Плевен. Влаковете, които закъсняват, го правят средно с 33 минути. За миналата година са закъснели 9% от композициите.

От Държавните железници отдават закъсненията най-често на усложнената метеорологична обстановка и инциденти върху релсовия път. Според анализите им, закъснения поради повреди, недостиг на вагони и локомотиви или аварии по инфраструктурата, се случвали значително по-рядко.

Близо половината от пътуващите са използвали железопътния транспорт, за да посетят близки и приятели. Към 30% - за да стигнат до работното си място, а 8% - за да се придвижат до публични учреждения, болници, банки и други. Що се отнася до причината да изберат именно влака, една пета от пътниците са го направили, защото нямат алтернатива. Толкова са и тези, които считат влаковете за най-удобното превозно средство, а според 10%, това е най-безопасният транспорт за придвижване.

По данни на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ разгърнатата дължина на железопътната ни мрежа, е приблизително 6500 километра, като 80% от нея е електрифицирана. Най-дълга е тя в Югозападния район на страната, а най-къса – в Североизточния. Гарите са близо 300, а със 100 повече са спирките.

Прелезите са 750, а железопътните мостове 1000 – с обща дължина от малко над 40 километра. Близо толкова е и дължината на всички железопътни тунели, които на територията на страната са 186. Всички жп линии могат да се използват от международни влакове, но най-често международният трафик преминава по направленията Сърбия-Турция и Румъния-Турция, съответно от Драгоман и Русе до Свиленград.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 01.11   79 г. – Започва едно от големите изригвания на вулкана Везувий. 1478 г. – папска була на Сикст IV за въвеждане на инквизицията в Кастилия. Начало на испанската...