Всяка втора българска фирма няма уебсайт

15.04.2016 | 10:30
по статията работи: econ.bg
У нас едва 48% от компаниите имат страници в интернет при 75% средно за ЕС
Всяка втора българска фирма няма уебсайт
Снимка: thinkstockphotos.com

Последните данни на Евростат показват, че през 2015 г. българските предприятия, които имат свой собствен уебсайт, са едва 48%, при средно ниво за ЕС от 75%.

"Делът на фирмите със свой собствен уебсайт е индикатор, който има важно значение за степента на навлизане на съвременните технологии в една икономика. Колкото по-висок е този дял, толкова по-добри предпоставки се създават за развитието на електронната търговия. Тя от своя страна намалява разходите на фирмите и съответно – крайните цени за потребителите."

От първата графика се вижда, че най-голямо е изоставането по отношение на малките предприятия. Едва 44% от български фирми с по-малко от 50 служители имат уебсайт при 72% за ЕС. Тази разлика постепенно намалява с увеличаването на големината на предприятието, като при големите предприятия (тези с над 250 служителя) разликата е едва 10 процентни пункта – 84% за България и 94% за ЕС. Значителна част от тези предприятия обаче са собственост на чуждестранни инвеститори.

Макар на фона на много други индикатори изоставането у нас да не е много голямо спрямо средните нива за ЕС, степента на „застигане” от страна на българските фирми остава незадоволителна. За целия период 2010-2015 г. делът на предприятия със собствен уебсайт в ЕС се увеличава от 67 на 75%, а този у нас – от 37 на 48%. Така разликата спада от 30 на 27 процентни пункта, но остава значителна, а всяко второ българско предприятие продължава да няма уебсайт и през 2015 г.

В периода 2010-2015:

  • Разликата между малките предприятия у нас и в ЕС се стопява с едва 2 процентни пункта (от 30 на 28 процентни пункта);
  • Разликата между средните предприятия у нас и в ЕС се стопява със 7 процентни пункта (от 29 на 22 процентни пункта);
  • Разликата между големите предприятия у нас и в ЕС се стопява със 7 процентни пункта (от 17 на 10 процентни пункта).

Тъй като българската икономика е съставена предимно от малки и средни предприятия, за да видим по-бързо настигане за средните за ЕС нива е необходимо именно този тип фирми да увеличат присъствието си в интернет.

В същото време трябва да споменем, че българските предприятия, които все пак са активни в интернет, се представят по-добре от очакваното по отношение на функционалността на техните сайтове. Около 43% от предприятията, които имат свой собствен уебсайт, предлагат каталози или ценови листи при средно 55% за ЕС.

Статията е публикувана от Инфограф. Автор: Веселин Божков.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...