След "размразяването" на отношенията с Русия, Турция поставя ежегодни рекорди в туристическия сектор, напредвайки към поставената към 2023 година цел - 75 милиона чужди посещения.
През миналата година туристопотокът се е увеличил с 13.7 на сто, достигайки 51.8 млн. души.
„Турция се радва на завладяваща природна красота, с исторически и културни обекти, заедно със страхотна храна, което я прави една от най-добрите туристически дестинации в света“, казва Али Белар, вицепрезидент на Асоциацията на туристическите компании в Турция (TURSAB).
По думите му, страната е диверсифицирала до голяма степен своята туристическа индустрия, добавяйки нови видове туризъм към традиционните дестинации, работейки усилено за постигане на целта си за 2023 година.
"С гостоприемството на турския народ и качеството на инфраструктурата, Турция не е много далеч от постигането на целта за привличане на 75 милиона туристи", посочва Блеър в интервю за държавната телевизия TRT.
Той подчертава, че сигурността се е подобрила през последните няколко години, което привлича повече хора и е водеща в създаването на положителен образ в съзнанието на любителите на пътуванията.
Според данните, публикувани от Турския статистически институт (TUIK), туристическият сектор в се радва на положителна тенденция и с увеличаването на броя на туристическите визити, страната ще спечели 34,5 милиарда долара само от туристическата индустрия, което е исторически връх.
По отношение на растежа, турското министерство на туризма съобщава, че повечето туристи идват от Русия с общо седем милиона туристи, които са посетили Турция през 2019 г., следва Германия с общо пет милиона посетители през същата година. Българите са на трето място с 2,7 милиона посетители, посещаващи страната, следвани от Обединеното кралство и Иран, които са класирани съответно на четвърто и пето място.
Истанбул отдавна е културната и историческа столица на Турция, и заедно с Анталия са най-посещаваните туристически дестинации.
Тези два града бяха домакини на близо 30 милиона туристи миналата година. Освен традиционните дестинации, страната може да се похвали с огромен потенциал за болничен туризъм.
В рамките на програмата за здравна трансформация , която стартира през 2003 г., Турция се превърна в една от водещите страни в сектора на здравеопазването в световен мащаб.
Страната постигна високи стандарти както за своите болници, така и за своите здравни специалисти с помощта на програмата през последното десетилетие.
Услугите за медицинска помощ за възрастни хора и хора с увреждания са друга важна част от здравния туризъм, заедно с болничния и термалния туризъм.
В светлината на това Белар подчерта, че в Турция има много международни заведения за рехабилитация и здравеопазване, които работят по международно признати стандарти.
Той посочи още, че европейските страни, които са най-важният целеви пазар за Турция, включват голям брой възрастни туристи, а Турция ще работи за обслужването на тези хора чрез своите модерни съоръжения през следващите години.
"Турция е една от петте най-посещавани страни за здравен туризъм в света", категоричен е Блеър.
Анталия се превърна в световноизвестна марка през последните години с повече от 1700 хотела и капацитет за настаняване от 600 хил. легла.
Само Анталия има 421 петзвездни хотели, което е повече от броя на петзвездни хотели в Испания - най-големият конкурент в Средиземноморския регион, подчертава Белар.
Миналата година турският министър на културата и туризма Мехмет Нури Арсой обяви новата програма, която има за цел да постигне целите на туризма през 2023 година.
Професионалните училища от сектора на туризма и хотелиерството ще станат активни през цялата година, тъй като понятието „сезонен туризъм“ е на път да изчезне и персоналът ще работи през цялата година.
Допълнително правителството финансира и филмовата индустрия с до 30% от общите й разходи в страната с идеята произведената продукция да се излъчва извън Турция и да работи като реклама за туристическия продукт в страната.
За да се увеличат средните разходи на посетители на нощ, които в момента са средно 73 долара, Блеър казва: „Системата за настаняване, която включва всичко, включително три хранения, закуски и напитки, привличаща голям брой туристи, трябва да бъде редуцирана“.
"Входящите туристи трябва да участват повече в дейности извън хотела", смята Белар, надавайки се така да започне да се ограничава т.нар. „Ол инклузив“.
Блеър също препоръчва да се работи за насърчаване на конферентен и изложбен туризъм, круизния туризъм, както и болничния и термален туризъм.