Китай, Малайзия и Тайланд се класират като топ 3 най-бързо развиващи се дигитални икономики в резултат на бързото увеличаване на интернет и смартфон потребители на тези пазари. Това показва индексът за дигитална еволюция, разработен от Master Card и Fletcher School в Университета Тъфтс.
Според индекса, Сингапур, Швеция и Хонг Конг заемат първите 3 места в списъка на държави, готови да приветстват следващия милиард интернет потребители, благодарение на техните напреднали, но все още растящи дигитални икономики. Обединеното кралство и Швейцария допълват челната петица, докато САЩ се нарежда на 6 място сред 50-те проучени страни.
"Начинът, по който хората се свързват дигитално се променя бързо и трябва да се вслушаме и вгледаме добре, за да разберем възможностите и да ги направим полезни за хората", каза Ан Кeрнс, президент „Международни пазари” в MasterCard.
Проучването идентифицира 4 взаимозависими елемента - предлагане, търсене, институции и иновации - които влияят върху дигиталната еволюция на всяка страна и могат да служат като стратегически точки за оценка за бъдещ растеж.
"Има много малко информация за дигиталното минало и настояще на Запада, която да ни даде насоки за дигиталното настояще и бъдеще на останалата част от света", споделя водещият изследовател Баскар Чакравотри, старши научен сътрудник по международен бизнес и финанси във Fletcher School.
"Инерцията и посоката на развитие на страните във времето са резултат от взаимодействието на тези елементи. От опита на Запада се вижда, че 4те фактора са по-плътно свързани. В случая, на развиващите се пазари, където са позиционирани следващият милиард интернет потребители, някои от тези елементи се движат много по-бързо, отколкото други.
Траекторията не е линейна и може да станем свидетели на изненади, като Alibaba в Китай, Flipkart в Индия или M-Pesa в Кения. По-конкретно, опознаването на институциите и нововъведенията в тези части на света, е от съществено значение що се касае до предвиждането на локацията на следващата дигитална еволюция.“, обясни още експертът.