Компанията за луксозни имоти Unique Estates представи доклад на международната мрежа Luxury Portfolio International, част от която е Unique Estates, относно профила и поведението на собствениците на луксозни имоти в световен мащаб. Сред акцентите са:
Потреблението на медийно съдържание, за всички възрастови групи и нива на заможност, вече не се ограничава до развлеченията и образованието. В днешно време медиите се приемат като част от живота – по същия начин както 8-часовия работен ден. На практика, заможните собственици на жилищен имот прекарват средно повече време с медиите, отколкото на работа. Времето, прекарано в интернет, конкурира телевизията като най-продължителната дейност за собствениците на жилищен имот.
Тенденцията за увеличаване на екранното време се води от поколението Y (на възраст от 20 до 39 г.), които на практика заменят телевизионното време с екранно време. Съществува мит, че поколението Y не четат, но това не е така за най-заможните собственици на жилищни имоти. В тази група наблюдаваме, че четенето на книги заема основна част от ежеседмичното им потребление на медии, с което изпреварват поколението Х. Хората от бейби-бум поколението продължават да бъдат най-големите потребители на вестници.
В този контекст никак не е изненадващо, че през 2017 г. е установено, че американците са изложени на между 4000 и 10000 реклами на ден. В световен мащаб, компаниите са похарчили около $629 милиона за реклама през 2018 г.4, от които 43,5% са били за цифрови обяви (повечето от тях оптимизирани за мобилни приложения). Този огромен прилив на съобщения е създал потребител, който има силно желание да блокира нежеланите комуникации и да намери начини да придобие по-голям контрол върху собствените си преживявания.
Търсене на контрол и удобство
Стремежът на потребителите към контрол върху медийното съдържание, на което са изложени, се отразява върху вида на реално използваното от тях съдържание. Традиционните абонаменти за кабелна телевизия са достигнали 58% и продължават да падат, най-вече заради силната конкуренция от страна на Netflix (60%) и нарастващия брой абонаментни услуги, услуги по заявка, или дори честотно-разпръсквателен достъп, които по-младите потребители избират да използват като алтернативи.
Откриване на аудиторията
За хората, които предлагат на пазара луксозен имот, е полезно да се отбележи, че купувачите прекарват повече време и са по-дейно ангажирани в социалните медии, отколкото продавачите. Най-разпространените дейности в социалните медии (за купувачите и продавачите от всички възрастови групи) са разглеждането на снимки, четенето на статии и гледането на видеоклипове – а това са три перфектни среди за предлагане на висок клас
недвижими имоти.
Въпреки, че потреблението на чуждо съдържание си остава най-популярната дейност, купувачите (и поколението Y) по-често прекарват времето си за управление на собственото си присъствие в интернет, следвано от ползването на съдържание от утвърдени марки. Тази способност за съвместно създаване и потребление на съдържание отрежда на социалните медии много влиятелна роля в живота на следващото поколение купувачи на висок клас жилищни имоти. Хората от поколението Х, обаче, се интересуват повече от общуване в личната им мрежа – за тях смисълът на социалните мрежи е в социалното общуване. Техните дейности отразяват това, тъй като те прекарват време в разглеждане на публикациите на приятелите им, както и за създаване на техни собствени публикации. Хората от „бейби-бум“ поколението имат най-разнообразни дейности в социалните медии – най-вече свързани с четене на статии и разглеждане на публикациите на техните приятели. Те нямат особен интерес към ползване на съдържание от утвърдени марки, така че до тях можете да достигнете чрез „вирусни“ съобщения и уместни статии.
Способността на медиите да привличат вниманието е безспорна, а изследванията показват, че младото поколение е израснало под тяхното влияние. Поколението Y е привикнало с 24-часов достъп до медии, благодарение на технологии като таблетите и смартфоните, като едно изследване1 показва, че средното дневно потребление на развлекателни медии е повече от 7 часа (53 часа седмично). Това насищане откъм медийно съдържание води и до обратната тенденция - потребителите искат да контролират какво гледат и кога го гледат.
Изводът е: в днешно време профилираното пазарно предлагане за заможни клиенти изисква да се осигури контрол и удобство, чрез изпъкващи и ангажиращи послания, които отлично пасват на контекста и предлагат оптимизирани към търсенето на клиента резултати, и така предават правилното послание. Този доклад предлага данни и прозрения, които да помогнат на купувачите, продавачите и професионалистите в областта на недвижимите имоти да постигнат успех сред сложната обстановка на променящи се навици и нагласи спрямо потреблението на медийно съдържание.
Методология на проучването
YouGov Affluent Perspective представлява глобално проучване на богатството и свързания с него начин на живот, което достига до над 5 800 потребители в горния ешелон на икономиката. Базата за този годишен доклад е сред собствениците на жилищни имоти на стойност над $1 милион, като правим сравнения с хората, които участват на пазара за покупка или продажба през следващите 1–3 години, освен ако сме посочили друго.
Съществуват статистическите разлики и вариации между купувачите и продавачите в сравнение с всички собственици на жилищни имоти на стойност над $1 милион. Купувачите са в диапазон от 2,9% до 7,2%, а продавачите – от 4,3% до 8,3%, при доверително равнище от 90%. Ако дадено число е по-високо от тези диапазони, тогава то е статистически различно от средните стойности, които се наблюдават сред собствениците на жилищни имоти за над $1 милион.