Европарламентът поиска от авиокомпаниите да спрат да таксуват ръчния багаж

05.10.2023 | 16:20
по статията работи: econ.bg
Експерти предупреждават, че често има несъответствия между авиокомпаниите по отношение на размера и теглото на ръчния багаж, което може да създаде особени проблеми за хората, пътуващи с прекачвания, извършвани от различни превозвачи
Европарламентът поиска от авиокомпаниите да спрат да таксуват ръчния багаж
Снимка: под лиценза на creative commons

Безплатен ръчен багаж по време на полет - за това настояват евродепутатите в Страсбург, съобщи “Политико”. Законодателите гласуваха в сряда следобед в подкрепа на резолюция, която призовава авиокомпаниите да премахнат таксите за “разумен” размер ръчен багаж и да стандартизират правилата за размера му.

“Не можете да имате бизнес модел, който увеличава печалбите чрез потъпкване на правата на потребителите”, заяви евродепутатът от испанската Renew Жорди Каняс. Политикът настоя текстът за безплатна такса да бъде включен в резолюцията, като допълни, че е разочарован от превозвачите, “многократно извършващи злоупотреби с правата на европейските граждани”.

Резолюцията призовава авиокомпаниите да спазват решение от 2014 г. на Съда на ЕС, според което ръчните чанти - при условие че са с “разумен” размер и тегло, са “необходим аспект” на пътуването със самолет и затова пътниците не трябва да бъдат таксувани за тях.

Експерти предупреждават, че често има несъответствия между авиокомпаниите по отношение на размера и теглото на ръчния багаж, което може да създаде особени проблеми за хората, пътуващи с прекачвания, извършвани от различни превозвачи.

Авиокомпаниите пък коментират, че вече гарантират възможността пътниците да имат поне една малка чанта безплатно за лични вещи.

“Една универсална политика вероятно ще намали гъвкавостта, на която пътниците се радват в момента, и ще повлияе на цената и удобството на пътуването със самолет. Освен това е непрактично, тъй като размерът и броят на чантите, които се побират сигурно на борда, зависят от модела на самолета и как е конфигуриран”, се казва в изявление на Airlines for Europe. Типичният самолет “Бойнг” има място за 90 по-големи чанти над главата, докато в стандартния “Еърбъс” то варира от 75 до 85.

Резолюцията все още се нуждае от подкрепа от ЕК и страните от ЕС, за да влезе в сила.

От своя страна ЕК твърди, че въпросът в момента се проучва като част от оценка на въздействието върху Регламента за въздухоплавателните услуги, който управлява редица въпроси, засягащи индустрията. Но по тази оценка се работи от 2019 г.

Говорител на ЕК обяви пред “Политико”, че “се оценяват редица мерки, за да се отговори на нарастващата сложност на офертите на авиокомпаниите по отношение на багажа, като в същото време се зачита търговската свобода на превозвачите”.

През август испанското министерство по въпросите на потребителите започна разследване на няколко нискотарифни компании за такси за ръчен багаж и други допълнителни тарифи като например за определени места.

“Чрез тази практика на отделяне на услугите и таксуване на пътниците с добавка за тях тези компании предлагат много конкурентни цени в своите реклами”, твърди испанското министерство и добавя, че това им дава привилегирована позиция в резултатите от търсачките. Но това също означава, че в крайна сметка пътниците могат да платят много повече от първоначално обявената цена на полета.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...