Създаването на едно вино е изключително сложен процес. От избирането на перфектните условия за отглеждане на гроздето до последния детайл в етикета на готовия продукт, обясняват колегите от кулинарния сайт Kulinar.bg.
Не е нужно да искаме мнението на рекламен специалист, за да заключим, че колкото и изключителен да е един продукт, добрата реклама е тази, която довършва цялата верига. Рекламната традиция при вината, особено в България, няма силни позиции, или поне не толкова, колкото на нас ни се иска.
Защото има български вина, които заслужават световно признание. Това стана ясно и на Балканския винен фестивал, който наскоро се проведе в София. Същото може да се твърди и за повечето реклами в световен мащаб, сравнявайки ги с тези на водка, например.
Въпреки че има някои наистина гениални рекламни решения, които опровергават тези твърдения.
Япония не се слави като винен производител, но за сметка на това е един от най-сериозните вносители най-вече на френски вина.
Знаете ли на какво се дължи това? Чували сте за японския стил в комиксите – манга, нали? "Капките на Господ" е името на мангата, която се оказва най-добрият рекламен трик. С негова помощ продажбите на вино в Япония скачат неимоверно. Мангата става хит и във Франция.
Защо? Защото вината, които се споменават в комикса са напълно автентични френски вина. Накратко историята - баща оставя в наследство на сина си списък с вина, които трябва да опита, но не само да отпие, а да преживее цялата магия на виното и усещането, което носи качественото вино.
Комиксът става такъв хит, че находчиви телевизионери правят сериал по него. И резултатът е ясен – всички искат да опитат от прословутите вина.
Другият рекламен трик, който има особен ефект, е продуктовото позициониране.
Повече за оригиналните идеи за рекламиране на вино и "Шампанското на Джеймс Бонд" може да прочетете на Kulinar.bg.