Билбордове, редадиореклами, изкачащи банери – днес рекламата ни залива буквално отвсякъде, заплашвайки ни с информационно удавяне. Положението се влошава дори още повече, ако решите да пътувате по германските жп. линии в района на Мюнхен и Северен Рейн-Вестфалия.
Там пътниците, които имали неблагоразумието да подремнат в купето, опирайки главата си върху стъклата на прозорците, започвали да чуват аудио реклами, които никой друг освен тях не чувал. Не, тук не става въпрос за масова халюцинация или необичайно психическо разтройство.
Ефектът се получавал благодарение на високочестотни вибрации, които предавали звука от стъклото през черепните кости направо към вътрешното ухо.
Нестандартният проект, тормозещ съня на пътниците, е дело на рекламната агенция BBDO в Дюселдорф. Той е създаден по поръчка на германската комуникационна компания Sky Deutschland, която по този начин е решила да рекламира своето ново мобилно приложение.
„Пътниците остават изненадани и се забавляват от тази нова форма на рекламиране“ твърдят от BBDО и допълват, че реакциите на пътуващите са окуражаващи. Поради това от агенцията предвиждат да пуснат кампанията в национален мащаб.
В бъдеще освен за рекламиране новата технология може да намери и други приложения: например за разпространение на музика, транспортна информация, новини за времето и др. В момента методът е внедрен в музикални слушалки за глава, както и в слухови апаратчета.