Не е тайна, че все повече компании започват да набират своите нови служители чрез социалните мрежи или платформите за търсене и установяване на делови контакти. Освен да публикуват обяви там, работодателите имат възможността директно да се свържат със своя кандидат за работа, да разберат неговите интереси и въобще да разгледат интернет активността му.
Така, освен да изиграе лоша шега, онлайн пространството може да помогне за по-бързото и лесно намиране на подходяща работа. А ето и няколко съвета как да привлечете вниманието на работодателите в мрежата.
Разберете точно в каква сфера и в каква компания искате да работите. Бъдете фокусирани и не разпръсвайте търсенето си само за да намерите по-бързо ново работно място. За да изградите добър образ в социалните мрежи, е нужно да подходите стратегически и да специализирате търсенето си само към един бранш.
Освен характерното CV и мотивационно писмо дигиталното присъствие започна да играе много важна роля за намирането на работа. Затова се погрижете добре за вашия дигитален имидж. Внимавайте какво публикувате и кой може да го вижда. Проверете настройките за поверителност и се погрижете личните ви снимки и преживявания да не станат достояние на бъдещия ви работодател.
Голяма част от платформите за споделяне дават възможност всеки да разгърне своята личност възможно най-детайлно. Не забравяйте, че профилната снимка е от голямо значение. Тя показва, че зад описанието стои реален човек, и внушава по-голямо доверие у хората, разглеждащи профила ви.