Технологичният гигант Yahoo обяви печалба в размер на 6,8 млрд. долара за третото тримесечие на 2014 г., стимулирана от приходите от дяловото участие на фирмата в Alibaba. Фирмата беше принудена да продаде част от акциите си в китайската компания, пише „БиБиСи“.
Това позволи на Yahoo да навакса продължителния спад в продажбите си на реклама. От интернет компанията се стремяха да запазят своя пазарен дял срещу разрастващия се пазар на търсачки в мрежата и големите играчи като Google.
Така през последното тримесечие приходите от реклама на Yahoo са отчели ръст от 5%. Като цяло приходите на фирмата са нараснали с 1% или с 1,15 млрд. долара в сравнение с третото тримесечие на миналата 2013 г. Анализатори отдават добрите резултати на печалбата от дяла в Alibaba. Цифрите показват, че цената на акциите на технологичния гигант са нараснали с 2%.
Преди време стана ясно, че Yahoo планира да направи мащабна инвестиция в мобилното приложение Snapchat с част от парите, които спечели от дела си в Alibaba. Апликацията служи за изпращане на съобщения, които изчезват след секунди. Според изданието Yahoo и Snapchat са провели серия от срещи, които се очаква да доведат до решение за нова инвестиция в мобилното приложение.