Как да оцелеем по-дълго?

30.10.2013 | 10:20
по статията работи: Евгени Бърдаров
12 грешки, които стартиращите компании допускат през първата година
Как да оцелеем по-дълго?

Световните пазари са пълни със стартиращи компании, които, за съжаление, не оцеляват дълго след основаването си. В повечето случаи вина имат неопитните предприемачи, които през първата година на бизнес съществуване допускат тривиални бизнес грешки в стратегиите си.

Ето 12-те най-разпространени (и най-съществени) от тях, подбрани от сайта „Бизнес  Инсайдър”. Постарайте се да не допускате никоя от тях.

1. Претоварват се, просто защото смятат, че така трябва

В случай, че сте стартиращ предприемач, който търси напрежение, трябва да се запитате защо имате нужда от такова. Необходимо е още да си зададете въпросите: „Наистина ли фирмата е готова за повече натоварване?” и „Това ще донесе ли реален успех?”.

Ако се уловите, че търсите  по-голямо натоварване, отколкото можете да поемете, само, за да изглеждате „като  онези заети бизнесмени”, веднага обърнете посоката. Ако все още нямате постоянни потребители и всячески търсите начини да ги привлечете, по-вероятно е положителният резултат от усилията ви е да е временен.

Вместо това рискувате да не сте достатъчно фокусирани върху самия продукт, което може да се окаже грешката, обрекла бизнеса ви още през първата година от неговото съществуване.

2. Търсят бързо разрастване за бърза печалба

За един стартиращ бизнесмен бързата печалба изглежда много привлекателна. Особено, ако има необходимите ресурси, за да си го позволи.

Ускореното разрастване обаче може да е нож с две остриета, ако разчитате на външни инвеститори, които да поемат съпътстващите рискове. Това може да ги направи несериозни към разходите си и дори да ги „разреди”.

Добре е в началото да се развивате с по-плавни темпове, докато бизнес моделът ви се наложи и започнете да генерирате стабилни показатели. След това ще можете да осигурите по-добри условия за привличане на инвеститори, които освен това няма да имат толкова голямо влияние над вас.

3. Опитват се да правят бизнес сами

Стартиращите предприемачи обикновено са стресирани и неподготвени, освен това никой не е добър във всичко. За да избегнете преждевременния крах, имате нужда от ефективно партньорство – съосновател и/или екип от съветници, с които да си поделите отговорностите и на които да можете да разчитате. Това ще ви гарантира много по-висока продуктивност, а и вероятно ще можете да разчитате на по-голям начален капитал.

4. Имат твърде много съоснователи

Ето това е другата крайност, в която може да се изкушите да изпаднете. Може да ви изглежда страхотна идея да започнете бизнес с четиримата си най-добри приятели. Но това означава, че при самото основаване на фирмата вие ще имате едва 20% дял от нея.

В общия случай е много трудно, когато повече хора трябва да „командват парада”. Особено, ако някои влагат повече усилия от други. Това е и причината повечето стартиращи фирми с няколко съоснователи впоследствие така или иначе излъчват един водещ – вземете Facebook за пример.

По-добре е да обедините усилия и ресурси с един човек и то такъв, на когото знаете, че можете да разчитате. „В противен случай, начинанието ви може да се превърне в хаотичен и скъп разрив”, твърди изданието.

5. Използват твърде много интернет платформи

Писали сме колко е важно за един предприемач в наши дни да работи добре със социалните мрежи и останалите важни онлайн базирани платформи. Разбира се, всичко е добре, ако се ползва с мярка – това важи и за „бизнес сърфирането”; то не трябва да измества реалната ви дейност.

Естествено, че ако сте популярно лице, ще ви се налага да прекарвате повече време зад компютъра. Но ако не установите някакъв баланс, това ще остави лошо съобщение на подчинените ви и, по-опасното, на инвеститорите ви.

6. Опитват се да насилват бизнес, който просто не върви

Напускате сигурната си работа, за да последвате брилянтната си бизнес идея, която, сигурни сте, няма как да се провали.

Само дето се оказва, че грешите. И сега какво?

Преди всичко, да се върнем на напускането на работа – не трябва никога да го правите, докато не тествате бизнес концепцията си и нямате обективна причина да разчитате на нея. Дори тогава рискът да не успеете е много голям и всъщност в бизнеса предсказанията за бъдещето никога не са лесна работа. Защото водещият фактор в него е клиентът, а той може да не хареса продукта или да го използва по съвсем различен начин, от този, който сте пресметнали.

Е, в такъв случай – движете се бързо, правете пробиви, смачкайте старото, ако не ви носи полза. Не се вкопчвайте в една идея само заради емоционалната обвързаност към нея. Вместо това извлечете най-доброто от тази идея; отделете ядрото й и изградете съвсем нова концепция около него.

Някои от най-големите компании са успели, като са сменили посоката, защото не са успели първия път. Поучете се от тях.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...