Повече от половината от компаниите не функционират нормално. Най-добрите служители не се интересуват от това, което правят. Най-лошите пък всъщност въобще не знаят, че не работят както трябва. Това са изводите от ново изследване на базираната във Вашингтон, САЩ, анализаторска компания Leadership IQ, цитирани от сп. „Форбс“.
Проучването е комбинирало данни от статистиката на отделите по човешки ресурси в 207 фирми относно ангажираността на служителите и тяхното представяне в работата им, обяснява главният изпълнителен директор на Leadership IQ Марк Мърфи. По думите му резултатите са по-скоро учудващи. В 42% от компаниите служителите, които вършат работата си най-зле, всъщност се чувстват най-ангажирани в работния процес. В същото време хората, чието представяне е на средно или на високо ниво, не усещат голяма връзка с работното място и не са особено мотивирани да ходят там всеки ден.
Според Мърфи компаниите би трябвало да са разтревожени от тези данни. Оказва се, че отлично представящите се служители не се чувстват заинтересовани и предизвикани от средата. Същевременно тези хора са посланиците на фирмата във външния свят. Ако на тях им е скучно или усещат, че са подценени, то те мислено ще се откъснат от работния процес, ще се оглеждат за нови възможности и в крайна сметка ще сменят работодателя. А никоя компания не би искала да се лиши от най-добрите си служители.
Що се отнася до хората с лошо представяне, фирмите или искат те да бъдат по-продуктивни, или да напуснат и да си намерят работата някъде другаде. Компаниите не желаят да имат заблудени служители, които си мислят, че правят много, а всъщност нямат достатъчно добри резултати и просто са влюбени в длъжността, която заемат.
Според изпълнителния директор на Leadership IQ причината за тези разлики е, че много от фирмите не успяват да въведат основни уроци за добро управление. Мениджърите нямат ясни стандарти за представяне и не са достатъчно прозрачни в политиката си за това какво трябва да изпълнят служителите. Според Мърфи хората, които имат добри резултати, трябва регулярно да бъдат признавани за своите постижения и награждавани с увеличаване на възнаграждението, социални бонуси или повишение.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!