Нова социална мрежа заплашва да измести Facebook, тъй като притежава единственото нещо, което сайтът на Марк Зукърбърг никога вече не може да постигне – липсата на реклами.
Ello.co е нов сайт, за който много хора вярват, че представлява реална заплаха за Facebook. Социалната мрежа бе пусната преди 6 седмици, но все още е в тестова фаза.
Всички обаче говорят за нея, тъй като Ello е с ограничен достъп. Единствено потребители с покани могат да се възползват от функциите, които предлага сайтът. Поради факта, че е в тестова версия обаче, шансът да получите покана не е особено голям.
Според потребители, които вече са регистрирани в новата социална мрежа, сайтът е много удобен и лесен за ползване. Според много източници над 31 000 души се пренасочват към Ello всеки час, тъй като описват сайта като „Facebook, когато за първи път бе пуснат“.
Липсата на реклами е основното предимство на Ello. Сайтът също така е насочен предимно към младите, какъвто бе първоначалният замисъл на Facebook.
Ello все още не функционира безпроблемно. Миналата седмица сайтът дори е бил ударен от хакери, в резултат на което достъпът до него е бил блокиран 45 минути.
Липсата на реклами в Ello обаче поставя под въпрос от къде създателите му смятат да набират средства за поддръжка. Експерти смятат, че все пак социалната мрежа в един момент ще се насочи към начин за събиране на средства, който няма да се хареса на потребителите.
„Всеки пост, който споделяте, всеки приятел, с когото се сприятелявате, се проследяват и запазват в база данни. Рекламодатели купуват тази информация, така че да ви показват колкото се може повече реклами. Вие сте продуктът, който се купува и продава“, гласи съобщение на сайта на Ello.
„Ние вярваме, че има по-добър начин. Вярваме в простотата, красотата и прозрачността. Вярваме, че хората, които създават неща, и тези, които ги използват, трябва да са партньори. Социалната мрежа е средство за свързванеи създаване на истории, а не инструмент за заблуждаване, принуждаване и манипулиране“, твърдят още създателите.