Има нарастване на културния туризъм у нас, но България изостава от световните тенденции. В световен мащаб около 42-47% от пътуващите посочват именно културния туризъм като цел на своето пътуване, но това число у нас е едва 10-11%, съобщи пред "Блумбърг тв България" Мая Кънева от Българската асоциация на туристическите агенции.
По думите й този вид туризъм дава възможности за допълнително развитие и удължаване на сезоните. Кънева коментира, че културният туризъм е насочен към определен вид туристи, които пътуват с точна цел - те знаят какво искат да видят, търсят обектите, като на тях не може да се предложи "каквато и да е услуга".
Според нея България може да предложи много заради богатството и потенциала с "природни атропогенни ресурси - културно наследство, уникален фолклор, етническо многообразие, наличие на етнически групи, запазили своя бит и култура, българска кухня и чудесни вина".
Кънева заяви обаче, че трябва да се премахнат пречките пред културния туризъм и като една от тях посочи недобрата транспортна връзка на България със света. Експертът от Българската асоциация на туристическите агенции препоръча да се създадат български представителства в чужбина, които ще са по-близко до потенциалния клиент.