„Газпром“: Цената на газа през 2019 г. ще бъде 230-250 долара за хил. куб. метра

27.02.2019 | 10:55
по статията работи: econ.bg
Междувременно министърът на енергетиката на Русия Александър Новак каза в интервю за „Газете.Ru”, че транзитът на газ през Украйна към днешна дата е много скъп за Русия, тарифите са 2-2,5 пъти по-високи от другите трасета
„Газпром“: Цената на газа през 2019 г. ще бъде 230-250 долара за хил. куб. метра
Снимка: БГНЕС

Експортната цена на природния газ на „Газпром“ през 2019 г. може да достигне 230-250 долара за 1000 куб.м., заяви директорът на „Газпром експорт“ Елена Бурмистрова.

„Оценявам диапазона на експортните цени на „Газпром“ за 2019 г. да бъде между 230-250 долара за 1000 куб.м.“, каза тя в Деня на инвеститора на компанията. 

Междувременно министърът на енергетиката на Русия Александър Новак каза в интервю за „Газете.Ru”, че транзитът на газ през Украйна към днешна дата е много скъп за Русия, тарифите са 2-2,5 пъти по-високи от другите трасета. 

“Ако говорим за съществуващите трасета, които днес се използват за транзит на руски газ, то украинското към настоящия момент е най-скъпото, а и тарифата там е най-високата – тя е 2-2,5 пъти по-висока от другите трасета. Като например такива трасета като Ямал-Европа, като „Северен поток 1“, казва Новак. 

По думите му, положението се дължи на първо място на това, че „украинската газотранспортна система е създадена преди 50 години,  технологиите са стари, активите са се влошили,  а загубите при транспортирането на газ са големи“.

„Реализирането на новите газотранспортни системи, които се строят, такива като „Турски поток“, „Северен поток 2“ са базирани на най-последните съвременни технологии, които се използват в тази област. Това са тръби с голям диаметър, това е високо налягане, висока скорост на преноса на газ, ниски загуби“, отбелязва Новак. 

Той сравнява газотранспортната система на Украйна с автомобилите „жигули“ при условие, че има съвременна „лада“. 

„Украинската газотранспортна система, както вече казах е доста износена, с високи експлоатационни разходи и така нататък. Тя изисква просто огромни вложения, милиарди евро за това, за да бъде възстановена и модернизирана до ниво, което да съответства на съвременните технологии. Какъв би бил смисълът да се използва „жигули“, ако имате съвременен автомобил „лада“, например, да не говорим за някакви чужди модели“, казва Новак. 

Той отбелязва, че себестойността на транспортирането на газ през „Северен поток“ към днешна дата ще струва почти два пъти по-евтино за потребителите в сравнение със себестойността на транспортирането на газ през газовата система на Украйна. По думите му, „това е нормално, това е конкуренция“.

„С какво се отличава газотранспортната инфраструктура като вид дейност по транспортиране на газ от другите видове дейности ? С нищо. Трябва да се използват най-ефективните, конкурентоспособни (трасета), създаващи възможност за икономия, на първо място за потребителите. И да се създават условия да не се увеличават разходите за закупуване на газ, заради транспортните разходи“, заявява Новак.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...