Над 80% от шофьорите нямат нарушения, но цената на застраховката им е като на нарушителите

30.12.2019 | 11:30
по статията работи: econ.bg
Това обяви пред БНТ председателят на Комисията за финансов надзор (КФН) – Бойко Атанасов, по повод подготвяната от Комисията система "Бонус-малус"
Над 80% от шофьорите нямат нарушения, но цената на застраховката им е като на нарушителите
Снимка: под лиценза на creative commons

Над 80% от шофьорите нямат нарушения, а плащат всяка година цена за застраховката си "Гражданска отговорност" равна на тази, която плащат останалите шофьори, които имат нарушения. Това обяви пред БНТ председателят на Комисията за финансов надзор (КФН) – Бойко Атанасов, по повод подготвяната от Комисията система "Бонус-малус". С въвеждането на система "Бонус-Малус" се цели създаването на механизъм, който да доведе до разпределение на застрахователната премия по задължителната застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите между лицата, които имат добросъвестно поведение и тези, които извършват множество пътни нарушения и причиняват вреди. Атанасов подчерта, че система цели превенция и справедливост, както и коригиране на поведението на шофьорите в дългосрочен план.

Председателят на финансовия регулатор увери, че замисляното изменение е неутрално по отношение на общия финансов ресурс, като отрече твърденията, че моделът "Бонус - малус" облагодетелства застрахователите. "Бонус-малус" няма да води сама по себе си нито до увеличаване, нито до намаляване на общия размер на застрахователните премии, събирани при сключване на застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, а само ще преразпределя тежестта между по-рисковите и по-малко рисковите водачи.

Предложението за вписване на водачите, които ще управляват моторното превозно средство в застрахователната полица по задължителната застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, с произтичащата от него последици в случай на невписване на водача е, за да се ангажира персоналната отговорност на водачите на МПС за собственото им поведение, посочи още Атанасов.  Изключения ще бъдат направени за линейки, автомобили на министерство на вътрешните работи, имащи право да ползват специален режим на движение, учебни моторни превозни средства или автомобили, автомобили, предлагащи услугата дринк енд драйв.

Най-новите тенденции при автомобилните производители и застрахователите са да събират и анализират информацията за индивидуалното поведение на шофьора на пътя чрез прилагането на телеметрия, но засега ние сме далече от този модел.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...