Голямо жилище с паркомясто, в близост до детска градини или училище, са най-честите критерии на купувачите на имот в София. Това отчетоха брокери на недвижими имоти по време на бизнес закуската на Imoti.net, която се проведе на 6 декември, в София. Според експертите все повече купувачи търсят тристайни и многостайни апартаменти за сметка на жилищата с една и две стаи. Данните показват, че през 2014 година средната площ на закупен имот е била 76 кв. м., а през тази година нараства до 82 кв. м. Средната цена на квадратен метър се е увеличила от 766 евро на кв. м. през 2014 година до 1199 евро на кв. м. в момента.
„Причината за засиления интерес към по-големи жилища е, че в последните 3 години пазарът е движен главно от купувачи, които придобиват жилища за собствено ползване, а не с инвестиционна цел“, обясни Младен Митов, анализатор в имотната агенция „Явлена“.
Статистиката отчита, че през деветмесечието на 2018 година средната цена на жилищата в София е нараснала с 11%, като при панелните жилища повишението е от 8%, а при монолитното строителство – от 12%. Данни на консултантската компания Colliers International показват, че средните цени на двустайните жилища от средновисокия и високия сегмент варират между 145 000 и 180 000 евро. За тристайните апартаменти сумите са между 210 000 и 250 000 евро, а при къщите – цените достига до 450 000 евро.
Най-предпочитаните квартали в София са „Малинова долина“, „Младост“ и „Изток“, но все повече хора търсят жилище и в околностите на столицата, отчетоха експерти. „Малинова долина“ е най-динамично развиващия се квартал в София, а в район „Витоша“ са издадени най-много разрешителни за строеж. Има изградени и две нови детски градини“, заяви кметът на района „Витоша“ инж. Теодор Петков.
Бизнес закуската на Imoti.net в София е част от проекта „Годишни награди на Imoti.net”, който насърчава добрите практики в сектора. През 2017 година Imoti.net, който е част от Investor Media Group – втората най-предпочитана онлайн медийна група сред потребителите, обнови дизайна и функционалността си, с което направи още една крачка напред в разграничаването между качествените и некачествените обяви за имоти. Мисията на сайта е да подкрепя коректните участници в имотния бизнес, така че потребителите на техните услуги да могат да правят правилен избор в свой интерес по всяко време.
В полза на потребителите Imoti.net стартира и поредицата „Доверен брокер“ със съвети за разграничаване на коректните и некоректни посредници при сделките с имоти.