ЕС одобри забрана за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г.

28.10.2022 | 14:20
по статията работи: econ.bg
Европейският съюз постигна сделка в четвъртък по законодателство за забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., целящо да ускори преминаването към електрически превозни средства
ЕС одобри забрана за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г.
Снимка: под лиценза на creative commons

Европейският съюз постигна сделка в четвъртък по законодателство за забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., целящо да ускори преминаването към електрически превозни средства и да се бори с изменението на климата, предаде "Ройтерс".

Преговарящите от страните от ЕС и Европейския парламент, които трябва да одобрят новите закони на ЕС, както и Европейската комисия, която ги изготвя, се съгласиха, че производителите на автомобили трябва да постигнат 100% намаление на емисиите на въглероден диоксид до 2035 г. Това би направило невъзможна продажбата в блока на нови превозни средства, задвижвани с изкопаеми горива.

"Тази сделка е добра новина за шофьорите на автомобили... новите автомобили с нулеви емисии ще станат по-евтини, което ще ги направи по-достъпни за всички", каза водещият преговарящ на Европарламента Ян Хуитема.

Ръководителят на ЕС по политиката за климата Франс Тимерманс заяви, че споразумението изпраща силен сигнал към индустрията и потребителите. "Европа възприема преминаването към мобилност с нулеви емисии", подчерта той.

Сделката също така включва 55% намаление на емисиите на въглероден диоксид за нови автомобили, продадени след 2030 г. спрямо нивата от 2021 г. - много повече от съществуващата цел за 37.5% намаление до тогава.

Новите ванове трябва да изпълнят 100% намаление на въглеродните емисии до 2035 г. и 50% намаление до 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г.

Тъй като регулаторите увеличават натиска върху производителите на автомобили да ограничат въглеродния си отпечатък, много от тях обявиха инвестиции в електрификация. Шефът на "Фолксваген" Томас Шефер каза тази седмица, че от 2033 г. марката ще произвежда само електрически автомобили в Европа.

И все пак законът на ЕС срещна известна съпротива, когато беше предложен през юли 2021 г. Европейската асоциация на автомобилната индустрия ACEA предупреди да не се забранява конкретна технология и призова двигателите с вътрешно горене и водородните превозни средства да играят роля в прехода към нисковъглеродни емисии.

Преговарящите се споразумяха в четвъртък, че ЕС ще изготви предложение за това как колите, работещи с "въглеродно неутрални горива", могат да се продават след 2035 г.

Малките производители на автомобили, произвеждащи по-малко от 10 хил. превозни средства годишно, могат да договорят по-слаби цели до 2036 г., когато ще се изправят пред изискването за нулеви емисии.

Законът е първият завършен от по-широк пакет от нови политики на ЕС, предназначени да постигнат целите на блока за намаляване на емисиите на парникови газове. Брюксел се стреми към сделки по още два закона от пакета навреме за преговорите за климата на ООН през ноември, в опит да покаже, че въпреки надвисналата рецесия и растящите цени на енергията, блокът продължава напред с целите си в областта на климата.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 06.11   1315 г. – Данте Алигиери (на портрета) е осъден на доживотно изгнание от Флоренция, а ако се върне е заплашен от изгаряне на клада. 1521 г. – Фернандо Магелан...