Близо 53% от младите хора в Европейския съюз имат затруднения да управляват личните си финанси, да планират харчовете си и да вземат неприбързани решения при покупки. Това показва изследване, представено от Еврокомисията.
Основните причини са ограничената финансова информираност, липса на умения за управление на средствата или вземане на прибързани решения при покупка.
От ЕК посочват, че пандемията е ускорила необходимостта от насърчаване на финансова грамотност. По тази причина Комисията стартира специална кампания, насочена към хората в ЕС, Норвегия и Исландия. Тя е под надслов „Твоето бъдеще. Твоят избор“ и засяга нуждата от информация за потребителите във връзка с техните финансови решения. Тя може да бъде от полза за хората да планират и управляват доходите си, да осъзнаят значението на спестяването и да инвестират ефективно, като обръщат внимание на рисковете, измамите и потенциалното застрашаване на киберсигурността.
Европейската комисия съветна потребителите на финансови услуги добре да преценят дали реално имат нужда от кредит, застраховка или дадена инвестиция, които могат да бъдат рискови или да представляват дългосрочен ангажимент.
Консултациите с независим източник преди предприемане на важна стъпка за купуване на продукт и осъзнаването на важността от спестяването на средства играят важна роля в цялостното управление на финансите, сочат още от ЕК.