Повечето фирми са се сдобили с бизнес дебитна карта по предложение на обслужващата ги банка. Близо 30% не ползват такава, защото не извършват "толкова много плащания", а някои имат притеснения, свързани със сигурността. Това показват част от данните от национално представително прочуване на "Алфа рисърч" по поръчка на "Виза България".
То е направено сред 303 фирми в разговор по телефона през втората половина на септември.
Общо 79% от участвалите в проучването казват, че имат фирмена банкова карта, като 65.7% от тях са избрали тъкмо "Виза", но близо 16% имат повече от една карта, като другите са различни. В 62% от случаите инициатива на обслужващата банка е да бъде издадена карта.
Предимствата да ползват карта в бизнеса си 80% от фирмите намират в улесняването на плащанията, а една четвърт - 25.6%, ползват заради ръст в онлайн плащанията. Близо 12% посочват, че ползват карти заради увеличаване на взаимоотношенията с международни бизнес партньори.
Най-честата употреба на "Виза бизнес" е за:
плащане на суровини и стоки в търговски - 59.8%
зареждане на гориво - 52.8%
плащане на стоки онлайн - 47.2%
разплащане с партньори в страната - 40.7%.
Данните варират при фирмите в зависимост дали месечните плащания с карта са под или над прага от 25%. Най-голямата разлика между двете групи е при разплащанията с международни партньори. При първата група делът на случаите, в които се ползва картата, за разплащане с международни партньори е 14.7%. При фирмите, при които плащанията с карта заемат над 25% от всички, този дял е 44.4%. При тях и в повече случаи бизнес картата се използва за плащане на гориво и стоки и суровини в търговски обект - в 69.4% от случаите.
"Виза България" предлага на клиентите си с бизнес карти да използват платформа с продукти, предлагани от компанията, календар с изтичащи срокове, финансови новини и др.