В Международния ден на образованието, който се отбелязва на 24 януари, Евростат публикува актуални данни за образователните практики в страните - членки на Европейския съюз, и по-конкретно за тези, свързани с онлайн обучението.
През 2023 г. 30% от потребителите на интернет в ЕС на възраст от 16 до 74 години съобщават, че са преминали онлайн курс или са използвали онлайн учебни материали през трите месеца преди проучването. Това е увеличение с 2 процентни пункта в сравнение с 2022 г. (28%).
Сред всички членки на ЕС Нидерландия има най-висок дял (54%) потребители на интернет, които посещават онлайн курс или използват онлайн учебни материали, следвана от Финландия (53%), Швеция (48%), Испания (47%) и Естония ( 45%).
В Румъния (10%), Кипър (16%), България и Гърция (и двете по 17%) и Полша (18%), напротив, провеждането на онлайн курсове или използването на онлайн учебни материали остава непопулярно и се практикува от малък дял от хората, показват данните на Евростат, публикувани днес (24 януари).
Същевременно след спада през 2022 г., последвал рязкото покачване между 2019 и 2020 г. в светлината на пандемията от COVID, през 2023 г. интересът към онлайн обучението сред българите се е увеличил и отчетените стойности са малко по-високи от "пандемичните" (през 2020 и 2021 г.) За сравнение, нивата за ЕС през 2023 г. са сходни с тези от 2021 г. след спада с около 2 процентни пункта през 2022 г.
Като цяло участието в онлайн обучение през 2023 г. се е увеличило в сравнение с 2022 г.
Делът на хората, провеждащи онлайн курсове или използващи онлайн учебни материали, се е увеличил в повечето страни от ЕС, като най-голямо увеличение е регистрирано в Нидерландия (с 12 пункта), Швеция (със 7 пункта) и Малта, Естония и Хърватия (и трите с 5 пункта).
Спад се наблюдава в Гърция (с 12 п.п. надолу), Кипър (с 5 п.п.), Австрия и Словения (и двете с 2 п.п.).