Парижани ли бяха тези, които направо казаха на пътниците „не идвайте“ в Париж по време на Летните олимпийски игри? Или високите цени на хотелските стаи, наемите на къщите и билетите за събития отблъснаха пътниците?
По редица причини много хора, включително местни жители, избягваха Париж по време на подготовката на Олимпийските игри, въпреки прогнозите, че бумът на пътуванията е почти сигурен. Прогнозите често се фокусират върху броя на хората, които се очаква да посетят игрите, като същевременно пренебрегват броя на пътниците, които са отблъснати от тях, пише CNBC.
Често срещано погрешно схващане е, че градовете домакини се радват на бум на туристи около Олимпийските игри, казва Джон Грант, главен анализатор в OAG.
„Феноменът на Олимпийските игри е, че местният пазар не пътува“, коментира той. Плюс „обичайният бизнес пътник, който обикновено пътува в този момент, спира и остава у дома“.
Лондон, Атина и Атланта отбелязаха спад на посетителите през лятото, когато бяха домакини на Летните игри, коментира Грант.
„Просто никога не се постига и предлага това, което се очаква“, допълва той.
AirFrance-KLM обяви, че очаква да понесе удар върху приходите си за третото тримесечие в размер на 150-170 млн. евро заради по-слабото търсене на посещения на Париж това лято.
Air France сигнализира за проблеми по-рано този месец, като на 1 юли обяви, че трафикът до и от Париж изостава от този до други големи европейски градове. Не само, че интересът е намалял, но „международните пазари показват значително избягване на Париж“, посочва компанията.
По сходен начин Delta Air Lines също предвижда голям удар – над 100 млн. долара приходи – поради спад в пътуванията до Франция като пряк резултат от спортното събитие.
„Освен ако не отидат на Олимпийските игри, хората няма да отидат в Париж“, коментира изпълнителният директор Ед Бастиан пред CNBC.
Нищо от това не е изненада, смята Грант.
По думите му нито една авиокомпания не е увеличила капацитета си значително – Air France с 5%, а Delta не е – в сравнение с миналия август. По-скоро техните загуби са свързани с ценообразуването на билетите, казва той.
„Те ги задържаха, опитвайки да продават на по-високи цени, отколкото пазарното търсене би поддържало“, коментира той, допълвайки, че в крайна сметка авиокомпаниите са намалили тези тарифи, за да привлекат колкото приходи успеят.
В юнския си туристически барометър туристическият борд на Париж прогнозира спад в международните пристигания по въздух на всички пазари в навечерието на Олимпийските игри – спад с 8% през юнии почти 15% през юли в сравнение с 2023 г.
Бордът по туризъм очаква 11% увеличение на пристигащите по време на Игрите, стимулирано от посетители от Европа (+24%) и Северна Америка (+15%), но компенсирано от рязък спад в пристигащите от Близкия изток (-42%) и Океания (-30%).