Фирмата "Джи Пи груп" ще строи тунел "Железница" на магистрала "Струма" и пътя към него срещу 185 млн. лева. Агенция "Пътна инфраструктура" не е допуснала чуждестранните участници до крайното класиране със стандартния мотив - пропуски в документацията или несъответствие с поставените изисквания, отбелязва "Капитал".
Обединението "АМ Струма тунел 2018", в което влизат "Джи Пи груп", "Глобал кънстръкшън" и "Виа план", е класираното на първо място в процедурата за самия тунел с оферта от 185 млн. лв. без ДДС. За северния подход към съоръжението, който е с дължина едва 720 метра, победител е ДЗЗД "Железница север", с участници "Главболгарстрой", "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Главболгарстрой интернешънъл". Поисканата цена тук е 29.9 млн. лв. без ДДС. Дългият 1400 метра пътен участък на юг от тунела пък отива при "ПСТ груп", чиято оферта е 18.4 млн. лв. без ДДС.
Тунелът "Железница", който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния рекордьор в България - "Витиня", по магистрала "Хемус". Заради сложността на съоръжението първоначално се предвиждаше строителството му да продължи 1400 дни. Досегашните провали на процедурите за избор на изпълнител обаче намалиха този срок на 1000 дни.
Тунелът "Железница" трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма". В противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея и дори ще се наложи да връща пари на Брюксел.