Германските хотели отбелязаха значително увеличение на продажбите през миналата година, съобщава икономическият вестник Handelsblatt. Зад много от най-известните марки обаче стоят международни хотелски вериги. Кой доминира на пазара в Германия ще обобщим в следващата класация, която черпи данни от изследване сред 50-те хотелски компании с най-голям оборот в Германия.
Проучването показва, че бумът на германския хотелски пазар продължава. За седми пореден път компаниите успяват да увеличат общия си оборот през 2016 година. Нетният оборот на всички изследвани вериги хотели в проучването възлиза на 8,64 млрд. евро в сравнение с 8,14 млрд. евро през предходната година. Това представлява ръст в оборота от 6,1%.
На 10-то място се класира NH Hoteles Германия. С продажби от 295 милиона евро през 2016 година испанската хотелска верига Navarra Hoteles, заема 10-то място.
На 9-то място е Hilton Worldwide. Оборотът на американската хотелска верига се повишава с 6,2%, като достига до около 311 милиона евро. Hilton Worldwide за пръв път се класира в първите 10 хотелски вериги в Германия.
На 8-мо място е Event Hotels. Групата Event Hotels съчетава маркови имена като "Sheraton", "Novotel", "Westin", или "Mercure". Годишният оборот на хотелската верига е 312 милиона евро, което представлява ръст от 4,6% спрямо предходната година и я класира на осма позиция.
На 7-мо място е Grand City Hotels. GCH хотелската верига управлява повече от 120 хотела в Германия, като много от тях са известни с търговската марка "Wyndham Hotels". Хотелската верига е реализирала оборот от 355 милиона евро през миналата година. Хотелската верига GCH разполага както с бюджетни стаи, така и с конгресни зали и предлага повече от 16 000 стаи в Германия.
На 6-то място е Maritim Hotelgesellschaft. Хотелската верига Maritim достига годишен оборот от 380 милиона евро само с 36 хотела, но те имат над 10 000 стаи. 63 евро струва средно една стая във веригата хотели, като по-този начин хотелите Maritim се сред най-евтините в тази класация.
На 5-то място е хотелската верига H-Hotels. H-Hotels достига петото място в класирането с годишен оборот от 406 милиона евро. Това представлява увеличение от 14,4%, спрямо година по-рано. Според експерти за увеличението на оборота са допринесли двете нови марки "H4" и "H + Hotels", както и преименуването на "Ramada Hotels". Групата печели средно по 45 700 евро от всяка хотелска стая на година - колкото никой друг конкурент в топ 10.
На 4-то място е Deutsche Hospitality. Годишният оборот за 2016 година на тази верига хотели достига 465 милиона евро. Тя увеличава оборота си с 2,5% в сравнение с предходната година. Това се дължи и на високите цени на стаите. Средната цена е 99 евро на вечер, това е повече, отколкото при всички останали хотели в топ десет.
На 3-то място е Intercontinental Hotels Group. Към тази хотелска верига принадлежат марките "Holiday Inn" и "Crowne Plaza", които генерират оборот от 639 милиона евро. Това е с 6,2% повече в сравнение с преходната година.
На 2-ро място се класира Best Western Hotels. Годишният оборот при тази хотелска верига възлиза на 690 милиона евро. Средната цена за стая в Best Western Hotels е 89 евро.
На 1-во място се класира Accorhotels. Тази хотелска верига е реализирала за 2016 година оборот от 1,14 милиарда евро. Хотелската верига включва луксозната верига "Sofitel" и увеличава оборота си с 2,5% в сравнение с предходната година. Accorhotels разполага с 350 броя хотели, като почти 72% от тях са пълни. Никой от конкурентите на Accorhotels в топ 10 на настоящата класация не разполага с повече хотелски стаи отколкото стаите на Accorhotels, които са 46 000 на брой.