57% от сайтовете в света ползват Google Analytics

09.10.2012 | 16:08
по статията работи: Ралица Стоянова
Когато използвате пълноценно Google Analytics, сами решавате каква информация да получавате, за да управлявате ефективно сайта си
57% от сайтовете в света ползват Google Analytics

57% от сайтовете в света ползват Google Analytics, посочи Ивелина Манова от дигиталната агенция Interactive Share по време на семинар на тема "Използваш ли ефективно Google Analytics”, който се проведе днес.

Google Analytics представлява безплатна система, която дава достъп до статистика за вашия сайт. Тя проследява потребителите, източниците на трафик, ефекта от рекламни кампании и други. Това става посредством така нареченият тракинг код, който се свързва с потребителите чрез бисквитките (cookies).

Манова препоръча този код да се инсталира в горната част на сайта, за да може да отчита дори потребителите, които си тръгват, преди сайтът да е зареден напълно. Добре е също така кодът да се поставя на всяка страница от сайта, за по-пълна информация.

Google Analytics отчита посещенията на сайта (visits), средния брой на посетените страници (page visits), средното време, прекарано на сайта (Avg. visit duration), посетилите само една страница от сайта и напуснали (bounce rate).

Google Analtytics проследява няколко показателя:

Аудитория. Графиката за посетителите дава информация за това от коя държава идват те, но не показва личните им данни като пол и възраст. Можете също така да проследите дали тези потребители са нови за сайта или се връщат, както и дали го посещават през мобилни устройства. Последното е полезно, ако се чудите дали да отделите бюджет за мобилна версия, каза Манова.

Рекламиране. Чрез инсталиране на линкове може да проследявате и от кое конкретно рекламно съобщение (банер) или кампания какъв трафик идва. Източник на трафик. Можете да получавате достъп до статистика относно типа на трафика - директен (когато потребителят изписва точно името на вашия сайт при търсене или когато нямате информация от къде е трафикът), референтен (трафик от конкретен сайт като Facebook например) и органичен (при търсене на информация в Google).

"Когато използвате пълноценно Google Analytics, сами решавате каква информация да получавате, за да управлявате ефективно сайта си", обясни Манова.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 04.11   1429 г. – Арманяк-бургундска гражданска война: Жана д'Арк освобождава Сен Пиер льо Мутие. 1501 г. – Катерина Арагонска (по-късно първа съпруга на Хенри VIII)...