Производителят на автомобили BMW отчете рекордни годишни продажби както за основния си бранд, така и за базираните във Великобритания марки Mini и Rolls-Royce.
Продажбите през 2012 г. на цялата група възлизат на 1,85 млн. автомобила, което е ръст с 11% в сравнение с миналата година. По-голямата част от продажбите са на автомобилите BMW, които отчитат ръст
с 12% до 1.54 милиона продадени броя, съобщава “Би Би Си”.
Продажбите на марката Mini са се увеличили с 6% до 301 526 автомобила, докато на Rolls-Royce са се увеличили с 1% до 3 538 автомобила. От компанията заявиха, че популярността на марките е
преодоляла "предизвикателните" пазари.
"Влизаме в новата година с положителна инерция и въпреки преобладаващите насрещни ветрове в някои пазари, целим през 2013 г. да се постигнат рекордни продажби за поредна година", коментира
Иън Робъртсън, директор на продажбите и маркетинга в BMW.
От BMW заявиха, че продажбите на групата са се увеличили във всички региони по света, които са 1% за Европа, 33% в Русия, 32% в Азия и 14% в САЩ. Продажбите в Азия са най-много в Китай, където е
отчетен ръст от 40%.