Facebook добавя поредната нова фунцкия за потребителите. От компанията тестват бутон „Купи“, който ще позволява да се поръчват продукти директно през сайта, съобщава изданието Tech Times.
Функцията дава възможност да се правят поръчки без да е нужно потребителите да се пренасочват към външен сайт или приложение. Опцията за пазаруване в момента е в пробен период. За да вземат участие в тестването й, потребителите трябва да въведат финансова информация като номер на кредитна карта в системата на Facebook.
Това обаче изглежда рисковано на фона на последните събития покрай веригата ресторанти PF Chang, клиентите на която пострадаха от хакерска атака над банковите им карти. Същият проблем имаше и магазинът Michaels, припомня изданието.
Въпреки това от Facebook уверяват, че разработват новата услуга по начин, по който ще защитава данните на потребителите.
„Създадохме опцията, имайки предвид сигурността на информацията, и сме предприели необходимите стъпки да направим онлайн разплащането сигурно. Никакви данни за кредитните или дебитни карти на хората, предоставена на Facebook, няма да бъдат достъпни за трети фирми. Хората сами могат да избират дали да запазят или не информацията за плащането за бъдещи покупки“, обясняват от компанията. Към момента тестовата версия на услугата е лимитирана само до малки и средни компании в САЩ.
Facebook тества и друга опция за улеснение на потребителите. Компанията изпробва бутон„Запази за по-късно“, който позволява на хората да запазят информация, която нямат време да прегледат веднага.