Google персонализира търсенето. Това става чрез нова функционалност, която ще пресява снимките и коментарите на потребителите в неговата социална мрежа Google+, така че резултатите от търсенето да включват информация, която да съответства на интересите на отделния потребител, съобщава AP.
Новата функция, която е факт от вчера (10 януари), маркира поредната стъпка към един от най-амбициозните проекти на Google - да настройва резултатите от търсачката към интересите на всеки.
Така постепенно различните потребители ще почнат да виждат различни резултати при търсене, след като Google започне да вкарва съдържание от пуснатата преди половин година Google+. Влияние върху персонализираното търсене ще има и услугата за снимки на Google - Picasa.
Сред останалите екстри на търсачката ще бъдат допълнителни хора и компании, които да следвате в Plus, базирани на вашето търсене. Тези предположения ще изключват публично достъпна информация за акаунти във Facebook и Twitter.
Изключването новата функционалност за постоянно ще изисква промяна в персоналните настройки. Персоналните резултати ще могат да бъдат елиминирани и еднократно чрез натискане на бутон във формата на глобус, който ще се появява в страницата с резултатите, които ще бъдат индикирани с икона на човешки силует.
Персоналното обработване на резултатите несъмнено ще увеличи тревогите за обективността им в САЩ и Европа. Американската Федерална търговска комисия (FTC), главният прокурор на САЩ и Европейската комисия разглеждат редица оплаквания на потребители, които обвиняват Google в нечестно възползване от доминацията си в интернет търсенето. Така търсачката промотира собствените си услуги, като игнорира информацията, отнасяща се до конкурентите им.
От социалната мрежа за микроблогове Twitter реагираха на новината със заявлението, че са разтревожени от влиянието на Google+ върху търсенето, което може да направи по-трудно намирането на горещи новини и важна информация сред 250-те милиона съобщения и tweet-ове, публикувани всеки ден.
Google се защитиха с позицията, че техните усилия за предлагане на информация от други мрежи и услуги често се осуетяват от доставчиците. Така например Twitter и Facebook забраняват на Google да индексира повечето от публикуваното в социалните им мрежи съдържание.
Google не са първите, които ще вадят информация от интернет на базата на данните за потребителя. Подобна функционалност предлага и търсачката Bing на Microsoft. От май миналата година тя позволява персонализация на търсенето според данните, които потребителят е споделил във Facebook.