JTN: Над 80% от потребителите са съгласни, че големите вериги трябва да продават повече български продукти

04.05.2020 | 10:30
по статията работи: econ.bg
Те предпочитат все повече нашенско производство и заявяват, че дори биха сменили магазина, от който пазаруват, ако друг предлага повече български продукти
JTN: Над 80% от потребителите са съгласни, че големите вериги трябва да продават повече български продукти
Снимка: под лиценза на creative commons

. Aгенция за онлайн маркетингови проучвания JTN проведе национално-представително проучване в периода 20-24 април за тенденциите в потребителското поведение в условията на COVID-19. Целта му е да набележи основни промени в поведението и нагласите на купувачите. 

Резултатите недвусмислено показват, че потребителите предпочитат да пазаруват в по-големи магазини по време на извънредното положение и са склонни да похарчат повече, ако продуктите и стоките са с българско производство.

По отношение на навиците си за пазаруване, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. 41% ходят до магазина само веднъж в седмицата, а 36% дори по-рядко като признават, че все повече търсят изгодни оферти и промоции.

Въпреки че повече от половината запитани смятат, че цените в големите хипермаркети са се увеличили, те продължават да ги предпочитат по ред причини. Те посочват, че там по-лесно намират всички необходими продукти и по-лесно спазват препоръчителната дистанция.

От друга страна привържениците на по-малките квартални магазини споделят, че не се притесняват толкова от чакането пред големите хипермаркети, колкото от факта, че според тях там няма достатъчно български продукти. Според 81% от тях големите вериги трябва да инвестират повече в икономиката у нас като предлагат повече стоки произведени в страната. Висок процент от анкетираните са посочили, че според тях тукашните производители могат да се справят да захранят хипермаркетите с достатъчно продукти. Повече от половината заявяват, че биха предпочели българска стока, дори и тя да е с по-висока цена, а 70% дори биха сменили магазина, от който пазаруват за друг, в който могат да намерят „произведено в България”.

Много от запитаните смятат, че в условията на COVID-19 са придобили полезни навици за пазаруване и биха ги запазили и след края на извънредното положение. 59% искат и за в бъдеще да обмислят по-добре покупките си, а 54% твърдят, че ще продължават да купуват предимно  български продукти.

87% от анкетираните са посочили, че са спазили препоръките за социално дистанциране и са прекарали Великден вкъщи. Над 70% споделят, че подкрепят мерките в извънредното положение, но и признават, че са притеснени от ситуацията в страната.

Проучването е проведено сред 600 мъже и жени на възраст 18-74 години, балансирани, спрямо национална представителна извадка по пол, възраст, местожителство и размер на населеното място. Теренната работа е била 20-24 април, с онлайн потребителски панел JTN Panel, по методологията CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Всички набрани данни са верифицираци с технологично-аналитичния метод Field Detective, собствена разработка на JTN и водеща система в сферата на CAWI проучванията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...