Италианският производител на луксозни автомобили Lamborghini след дългогодишно присъствие на автомобилния пазар в Китай измества фокуса си към по-традиционни пазари, като тези на САЩ и Япония, пише "Блумбърг".
Продажбите на супер луксозните спортни автомобили на най-големия автомобилен пазар - този на Китай, са силно засегнати от правителствена кампания, насочена срещу разточителните разходи. За разлика от него, американският пазар показва признаци на възстановяване.
Брутният вътрешен продукт (БВП) на Китай се очаква да нарасне до 7,6% през 2013 г., което е най-слабия темп на нарастване от 14 години насам. "Потреблението на луксозни стоки в страната е силно ограничено. Поне до 2015 г. сегмента на луксозните автомобили няма да се възстанови до нивата, които наблюдавахме през 2012 г.", каза Ху Бин, старши анализатор в маркетинговата компания LMC Automotive в Шанхай.
Изглежда, че в момента най-стабилният пазар в световен мащаб е този на САЩ и по тази причина автомобилните производители се насочват към него.
"Пазарът на луксозни автомобили в САЩ наистина започна да се възстановява и става все по-важен за нас. В САЩ интересът към модела ни Lamborghini Aventador, който струва повече от 400 000 долара расте с темпове, близки до тези от годините преди започването на глобалната финансова криза", заяви в Токио изпълнителният директор на Lamborghini Стивън Винкелман.
От Lamborghini не са единствената автомобилна компания забелязала забавянето на пазара в Китай. Изпълнителният директор на британската автомобилна компания Rolls-Royce Торстен Мюлер заяви през април тази година, че не вижда потенциал за растеж на пазара в Китай. Въпреки това, британският производител е продал през миналата година в световен мащаб рекордните 3 575 коли от модела Phantom - по 380 000 долара всяка.
Същевременно италианският автомобилен производител Ferrari увеличава продажбите си в САЩ през първото полугодие с 9%, а тези в Япония с 28%. За същия период в Китай са продадени с около 50 автомобила по-малко, в сравнение с година по-рано.