Sharp на ръба на оцеляването, търси възможност за сливане

01.11.2012 | 16:10
по статията работи: Елица Елефтерова
Компанията отчита масивни загуби през второто тримесечие
Sharp на ръба на оцеляването, търси възможност за сливане
Снимка: Sxc.hu

Японският производител на телевизори Sharp Corp. предупреди, че може и да не успее да оцелее със собствени сили. Компанията почти е удвоила прогнозите за нетната си загуба за цялата година до 5,6 млрд. долара.

Освен това тя обмисля обединяване с други ИТ компании, съобщава “Ройтерс”.

В свое изявление от Sharp съобщават, че отчитат масивна загуба през второто тримесечие на годината и предвиждат "сериозен отрицателен оперативен паричен поток".

"Това повдига сериозни съмнения относно способността ни да продължим да функционираме като действащо предприятие", се казва в документа.

От компанията допълват, че предприемат стъпки за справяне с финансовите трудности. Те включват действия от орязване на заплатите и продажба на активи, до призив към служителите за доброволно напускане, за да се генерира паричен поток.

От Sharp заявиха, че в продължение на няколко месеца са били в процес на преговори с тайванската ИТ група Hon Hai Precision Industry Co Ltd, имащи за цел тя да стане най-големия им акционер.

Японският производител на телевизори очаква до март следващата година споразумението да бъде постигнато, но уточнява, че се разглеждат и други възможности за обединения.  

"Може би няма да се срине в рамките на тази година, но не мисля, че Sharp ще има жизнеспособен бизнес през следващите 3-5 години", коментира Тецуро Ил, главен изпълнителен директор на консултантско-юридическата компания Commons Asset Management в Токио.

"Компанията не разполага с много време и трябва да се освободи от някои свои бизнеси, за да може да поддържа паричните си средства и... да създаде нещо, което да бъде наистина конкурентно", допълва Ил.

Като цяло новините не са добри за технологичните компании от Страната на изгряващото слънце. Японският технологичен гигант Sony Corp., който маркира пътя в началото на 80-те години на ХХ в. на мобилната музика с Walkman, също отчете малка оперативна печалба в периода юли-септември. Печалбата е подпомогната от продажбата на второстепенния бизнес на компанията с химикали. Sony запазва прогнозата си за годишна печалба от 1,63 милиарда долара.

Освен това японският производител на електроника Panasonic предупреди по-рано днес, че ще претърпи загуби в размер на близо 10 млрд. долара за втора поредна година. Тази прогноза е в противоречие с предишните разчети на компанията, които предвиждаха дори печалба. Като цяло резултатите на компанията са отражение на дълбоките и неизменни проблеми на сектора на потребителската електроника в Страната на изгряващото слънце.

Докато се бореха със слабото търсене и ожесточената конкуренция от страна на Apple и Samsung Electronics, японските марки застанаха срещу силната йена и “пазарните трусове” в Китай, провокирани от проблема с островите в Източното китайско море, които доведоха до своеобразен протест срещу всичко японско и допълнително се отразиха върху продажбите. 

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....