Японският автомобилен производител Toyota Motor повиши своята прогноза за размера на оперативната си печалба за финансовата година до края на март 2014 г. с 7,8%, информира "Ройтерс".
Много японски фирми отбелязват ръст на печалбите си на фона на чувствителния спад в стойността на йената, който повишава печалбите, когато компаниите изтеглят своите чуждестранни доходи у
дома.
Освен това, слабата йена прави японските стоки по-достъпни за чуждестранни купувачи, като по този начин помага за увеличаване на продажбите на износители като Toyota.
Най-големият автомобилен производител по размер на продажбите в света очаква годишна оперативна печалба от 1,94 трлн. йени (19,55 млрд. долара), като предишната прогноза на компанията беше за
печалба от 1,8 трлн. йени. Компанията бележи ръст на оперативната си печалба от 87,9% до 663,40 млрд. йени за второто тримесечие на годината.
Toyota е третият по големина производител на автомобили в САЩ и е продала 1,3 млн. превозни средства на американския пазар, за периода от януари до юли, което е ръст от 8% спрямо година
по-рано.
През месец юли продажбите на компанията са нараснали със 17% на месечна база, за първи път от три години насам, благодарение на силните продажби на моделите Avalon и RAV4.
САЩ са най-големият пазар на Toyota, който генерира близо една четвърт от глобалните продажби на компанията. Нейният пазарен дял за периода от януари до юли е намалял с 0,1%, достигайки до
14,3%.
Toyota доста често предприема безплатни сервизни кампании за отстраняване на дребни технически дефекти, възникнали по време на експлоатация на автомобилите.
Акциите на компанията са повишили стойността си с повече от два пъти от средата на ноември миналата година насам.