В края на януари Apple регистрира рекордни приходи за тогавашното последно тримесечие, благодарение на празничните месеци и пускането в продажба на iPhone смартфоните от серия 6. Тогава Apple обяви, че е продал меко казано впечатляващите 74,5 милиона iPhone-а, а приходите на компанията се изчисляваха на 74,6 милиарда долара.
Независимо че резултатите за последното тримесечие не могат да се мерят с тези, постигнати по новогодишните празници и “Black Friday”, Кук и компания все пак са успели да спечелят впечатляващи количества финикийски знаци. В случая говорим за приходи в размер на 58 милиарда долара, докато продадените iPhone устройства за първите три месеца на 2015 година са 61 милиона.
Споделените числа превръщат мартенското тримесечие в най-успешното в цялата история на Apple.
Основната причина за поредните рекордни резултати, постигнати от „Купертино“, е значително покачилата се популярност на марката на китайския пазар. 16,8 милиарда от приходите за първата третина на 2015 година идват именно от Китай, който към днешна дата вече е вторият най-голям пазар за Apple. САЩ все още е най-големият пазар за Apple, като на трето място е Европа.
Apple продължава да не се съобразява и с глобалното понижаване на продажбите на PC-та, пускайки към магазините в световен мащаб 4,56 милиона Mac устройва. Числото на практика е десет процентно покачване спрямо първото тримесечие на 2014 година.
Продажбите на iPad обаче бележат спад с 23 процента спрямо същия период на предходната година. За януари, февруари и март, Apple е успял да продаде 12,6 таблета.
Любопитен за отбелязване факт, е, че Apple е направил повече пари от продуктовата линия на Mac, отколкото продадени iPad устройства. Постъпленията от Mac са 5,62 милиарда долара, докато тези от iPad 5,43 милиарда долара.
Разбира се, финансовият отчет не включва пресния Apple Watch, който е в продажба от края на този месец. Тим Кук обаче остава ентусиазиран за потенциалните икономически перспективи на умния часовник, споделяйки, че е „развълнуван“ от реакциите на потребителите до момента.