Клиентите на телекомуникационния оператор Vivacom („Виваком“) продължават да се увеличават и през второто тримесечие на 2013 г., информира компанията. Въпреки това тя отчита спад на общите печалби.
В рамките на периода броят на потребителите на мобилните услуги на Vivacom е нараснал с 12%. С близо 50% са се увеличили клиентите на мобилните дейта услуги спрямо резултатите през 2012 г., а ръстът на потребителите на оптичен интернет е от повече от 3 пъти.
Въпреки това понижените нива на цените на роуминг и международно терминиране продължават да влияят на крайната печалба на оператора. Под влиянието на този фактор през периода април-юни тя е отбелязала спад до 10,7 милиона лева. Общите приходи пък са намалели с 8,6% до 203,6 милиона лева.
Все пак нарастващият брой от клиенти на мобилните услуги на Vivacom вече успява да компенсира загубите от наложеното намаляване в цените на едро на тези услуги и приходите по това перо за периода нарастват с 2,2 % до 103,5 млн. лв, отчитат от компанията.
Телекомът продължава да инвестира в изграждането на нова инфраструктура, която да обезпечи нарастващото търсене на високоскоростен достъп до световната мрежа и интерактивно управление на телевизионните услуги. За последната година компанията е вложила над 70 милиона лева в своята оптична и 3G-мрежа, което е позволило максималните скорости за сваляне на данни да се увеличат двойно до 42 Mbps. В резултат в най-големите градове в страната вече има покритие на нова оптична инфраструктура, която позволява на клиентите да получат реално заявените от тях скорости на пакета, тъй като техническото изпълнение на мрежата осигурява оптични точки до всеки един вход.
Финансовото положение на Vivacom остава стабилно с наличност по банкови сметки и краткосрочни банкови депозити в размер на 109,7 млн. лв. към 30 юни 2013 г.