Акциите на социалната мрежа Facebook продължиха да губят от стойността си. Само през последната борсова сесия на Nasdaq понижението, което те отчетоха, беше 3,8% до 25,87 долара за брой, предаде агенция "Блумбърг".
Общото понижение на акциите на Facebook от дебюта на социалната мрежа на борсата (когато цената на акциите й беше 38 долара за брой) е 32%. В осем от общо дванадесет дни, в които книжата на Facebook са се търгували, е имало спад в стойността им.
Ситуацията за социалната мрежа изобщо не изглежда "розова". В свой анализ отпреди една седмица "Блумбърг" коментира, че реалната стойност на акциите на Facebook, предвид съотношението печалба–пазарна капитализация на компанията, е 23,07 долара.
През миналия месец от Facebook признаха, че развитието на рекламния им бизнес не е такова, каквото са очаквали и не отговаря на дневния ръст на потребителите на мрежата. Засега не е ясно доколко устойчив е приходът на Facebook от мобилните реклами.
Според последните данни от социологическо проучване на Reuters/Ipsos за развитието на социалната мрежа 34% от потребителите ѝ прекарват по-малко време във Facebook, отколкото преди шест месеца, а едва 20% я използват по-често, отколкото преди половин година. Един на всеки пет потребители на социалната мрежа си е купил продукти, които е видял да се рекламират там, или за които е прочел някакъв коментар.