Българската банка за развитие (ББР) промени стратегията си и вече се фокусира върху малкия и среден бизнес. Това заяви министърът на финансите Петър Чобанов на срещата с фирми от региона на
Пловдив, на която бяха представени новите продукти на ББР.
Финансовият министър допълни, че целта на банката е не да бъде конкурентна на другите институции на пазара, а да намери нишите, слабите места, за да увеличи достъпа до кредитиране на бизнеса.
Такъв, според него, е сегментът на новостартиращите предприятия, които нямат никаква кредитна история и нямат възможности за финансиране.
Според Чобанов данните за кредитирането на икономиката от началото на годината са обнадеждаващи като се отчита увеличение на заемите, отпуснати на бизнеса, принос за което има политиката на
ББР.
Откакто съществува финансовата институция досега, не е имало толкова мащабна кампания за срещи с бизнеса по места, на които да бъдат представени новите продукти, да се чуе мнението на компаниите и
гледните точки на хората, твърди изпълнителния директор на банката Димо Спасов.