"Състоянието на БДЖ в момента е значитело по-добро, отколкото преди година", коментира бившият изпълнителен директор на холдинга Йордан Недев в ефира на БНР. Сега е и точният момент за приватизацията на холдинга по думите му. Относно напускането на поста си, той припомни, че това се е случило поради липсата на диалог между железниците и Министерството на финансите (МФ).
„Когато получихме първия шамар със спирането на субсидията, имаше формално писмо, но то не звучеше логично. Три–четири седмици ни отне, за да осъществим контакт с Министерството на финансите. Ако погледнем формално, този едностранен акт на спиране на субсидията е незаконосъобразен. Това мен ме разклати. Това не бяха малко пари“, изтъкна той.
По мнението на Недев е нужна спешна приватизация, за да може БДЖ да продължи да функционира. Смяната на държавните постове и на „държавните ръце“ води до смяна на интереси, които осуетяват правилния работен процес на железниците и така холдингът няма как да дръпне напред.
Същевременно пред агенция „Фокус“ текущият изпълнителен директор на БДЖ ЕАД – Велик Занчев, коментира, че субсидията е от огромна важност за холдинга. Дружеството е получило финансовата помощ за август, но за юли такава не е била отдадена и това е проблемно.
„Занапред е ясно, че ще си получаваме субсидията. Въпросът е, кога ще получим субсидията за месец юли...Субсидията е в ежемесечен размер, над 13 милиона лева“, уточни Занчев.
Според него резервите на холдинга са ограничени и в момента разходите се свиват допълнително, за да се компенсират загубите.
Изпълнителният директор очаква провеждането на продуктивен разговор за получаването на пропусната субсидия.
Припомняме, че субсидията тогава бе спряна от финансовия министър Симеон Дянков поради стар заем от 1995 година. Възстановяването ѝ през месец август бе извършено след обещания от управлението на БДЖ, че ще бъдат взети допълнителни мерки за „изплуване“ на дружеството и подобряване на неговото състояние.